×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بحران های کارگری، ناشی از مدیریت ناصحیح و نیروی کار مازاد است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بحران های کارگری در استان گفت: این کارخانه ها که امروز دچار مشکل گردیده اند  بیش از نیم قرن سابقه دارند که باید به تدریج اصلاح شوند و مدیریت ناصحیح و نیروی مازاد دست به دست هم داده تا بحران های کارگری در استان ایجاد شود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: باید با همراهی و کار مدیریتی که در استان انجام می گیرد، شرایط به شکلی شود که واحدهای تولیدی بتوانند به خوبی فعالیت کنند و این بحران های کارگری استان نیز از میان بروند.

شریعتی در خصوص پرونده متهمان بازداشت شده نیشکر هفت تپه و کارگران گروه ملی فولاد ایران گفت: در حال رصد این مساله هستیم اما موضوع دقیق را باید از مراجع قضایی پرسید. ما دنبال موضوع حقوق کارگران هستیم و امیدوارم حقوق کارگران این شرکت ها نیز ظرف یک یا دو روز آینده به آن ها پرداخت شود.

 

دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان

استاندار خوزستان به سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان اشاره کرد و گفت : در این سفر پروژه های خوبی مورد بهره برداری قرار گرفت که از جمله آن می توان به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که جزو مطالبات به حق مردم بود اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در این سفر پروژه های بسیار خوب و مورد نیاز استان به بهره برداری رسیدند. این پروژه ها، پروژه هایی بودند که در گذشته ابتر مانده بودند و خوشبختانه با حضور آقای جهانگیری افتتاح شدند.

شریعتی با اشاره به بهره برداری از فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در این سفر افزود:  عمده اراضی این فاز زیر کشت رفته است و بخشی از این زمین ها نیز برای بار اول کشت شده اند و امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می گیرد، بتوانیم فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را نیز اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: طرح های خوب دیگری از جمله ورزشگاه فولاد و خط دوم آب غدیر برای چند شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان نیز در سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان افتتاح شد و البته تصمیم های مختلفی درباره مسایل ریزگرد و آب و فاضلاب استان با حضور معاون اول رییس جمهور گرفته و این تصمیمات به بخش های مختلف نیز ابلاغ شد تا شاهد اجرایی شدن آن ها باشیم.

پروژه های سرمایه گذاری شده در خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان به تعبیر معاون اول رئیس جمهور به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند با ۳.۲ میلیارد دلار، پتروشیمی مسجدسلیمان با ۸۵۰ میلیون یورو، فولاد شهید جهان آرا با ۳۰۰ میلیون یورو و همچنین فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان با ۱.۲ میلیارد دلار در بخش اول (۱.۷ میلیارد دلار در بخش دوم) در حال اجرا است.

استاندار خوزستان گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق غرب کارون آماده افتتاح است و بیمارستان های بهبهان، باغملک و دزفول در حال ساخت هستند. همچنین کارخانجات قند با همکاری ستاد اجرایی و کارخانه کاغذسازی از جمله مصداق های انجام کارهای اقتصادی بزرگ در خوزستان هستند.

افزوده شدن  ۶۵ هزار بیمه شده جدید  در سال گذشته

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نرخ بیکاری در استان، بیان کرد: نرخ بیکاری که در استان و در دو سال گذشته مطرح شده، به صورت فصلی و برآوردی است. در سال گذشته ۶۵ هزار نفر بیمه شده جدید داشته ایم و این آمار ثبت شده است. در این زمینه نباید آمار خام نرخ بیکاری ارائه شود و آمار نرخ اشتغال و بیکاری هر ۵ سال به طور دقیق اعلام می شود.

رابطه دو طرفه استاندار با نمایندگان مجلس

شریعتی در خصوص رابطه استاندار خوزستان با نمایندگان استان، گفت: این رابطه میان ما رابطه ای دوطرفه است. موارد زیادی است که نمایندگان به دنبال آن هستند اما من مخالف آن ها هستم.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: نمایندگان نظرات خود را تحمیل نمی کنند و با صحبت ها به جمع بندی و نتیجه می رسیم. اینکه همه چیز را برای خودمان بخواهیم، صحیح نیست و باید به همه حق اظهار نظر داد.

 

بازنشستگی معاونت عمرانی استانداری خوزستان

استاندار در خصوص مساله منبع به کارگیری نیروهای بازنشسته، عنوان کرد: در استانداری خوزستان فقط آقای هاشمی زاده که عهده دار معاون عمرانی بود بخشنامه منبع کارگیری شامل حالش می شد وی چند بار استعفا دادند اما من درخواست کردم تا پایان اربعین بمانند که آقای هاشمی از ۲۶ آبان ماه دیگر مسوولیتی در استانداری ندارد و از استانداری خوزستان بازنشست شده اند.

 

رشد ۹۷  درصدی اعتبار پروژه های عمرانی در سال گذشته

شریعتی با اشاره به اینکه  خوزستان در سال گذشته ۹۷ درصد افزایش اعتبار پروژه های عمرانی داشت، تصریح کرد: امسال ۱۵ درصد در زمینه اعتبارات اختصاص داده شده دولت و ۱۸ درصد در اعتبارات تخصیصی مجلس به خوزستان افزایش اعتبار داشتیم   .

 

خروج فروش محصولات گروه ملی از بورس

وی اضافه کرد: تأمین مواد اولیه برای گروه ملی سال گذشته انجام و حتی از بانک ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانتنامه اخذ و با مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز خرید مواد اولیه خارج از بورس را اخذ کردیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره کردیم که با توجه به مشکلات گروه ملی این شرکت تولیدات خود را به صورت آزاد و خارج از بورس به فروش برساند و براستی دولت برای حل مشکلات گروه ملی مجوزهایی را صادر کرده که برای هیچ کارخانجاتی تا کنون در کشور انجام نشده بود.

وی با اشاره به بازگشت سهام فولاد اکسین به گروه ملی گفت: سازمان خصوصی در ابتدا راهی به غیر از برگزاری مزایده نداشت و از قبل بارها به بانک هشدار داده شده بود ولی با این حال که مزایده برگزار شد باز هم سهام آن به بانک ملی برگشت.

اشتباه جدا کردن فولاد اکسین از فولاد خوزستان

استاندار خوزستان اظهار کرد: جدا کردن فولاد اکسین از فولاد خوزستان از همان ابتدا کار اشتباهی بود چرا که فولاد اکسین وابستگی کاری به فولاد خوزستان دارد  و بنده هم از واگذاری آن به فولاد خوزستان حمایت می کنم ولی باید با رعایت اصول این کار انجام شود.

پرداخت سهم دولت در پروژه قطار شهری اهواز

استاندار خوزستان یادآور شد: دولت سهم خود را برای پروژه مترو پرداخت کرده ولی شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد که به تبع تصمیم گیری شده تا با واگذاری املاک به تعهدات خود پایبند شود.

ساخت شهرک انرژی درخوزستان

شریعتی با اشاره به پیگیری برای ساخت شهرک انرژی و رسانه در خوزستان بیان کرد: ستاد تسهیل به صورت مداوم تشکیل و تسهیلاتی را در این راستا تصویب و پرداخت می کند منتها امسال تسهیلات فنی ـ اعتباری و روستایی بیشتر از سایر بخش ها محقق شد.

وی با اشاره به لزوم جوان گرایی در مدیریت ها خصوصا فرمانداری های استان عنوان کرد: شاید برخی پیشنهادات برای انتصابات وجود داشته باشد ولی هرگز پیشنهادات نامناسب مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.