×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حتی یک ریال از خسارت سیل سال ۹۵ خوزستان پرداخت نشده است

 نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای مصوبات سیلاب سال ۹۵ توسط سازمان برنامه‌ و بودجه گفت: تاکنون حتی یک ریال از خسارات سیلاب سال ۹۵ پرداخت نشده است.

سید راضی نوری چهارشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان با گلایه از عدم پرداخت خسارات سیلاب سال ۹۵ اظهار کرد: تاکنون حتی یک ریال اعتبار بابت خسارت‌های سیل سال ۹۵ به خانه‌ها و مزارع کشاورزی شوش پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: البته در این زمینه پیگیری‌هایی شبانه‌روزی انجام شده است. اما انتظار می‌رفت که سازمان برنامه و بودجه مصوباتی که در این زمینه وجود دارد را اجرا کند و دست ستاد مدیریت بحران کشور را خالی نگذارد.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های ذیربط به بحث لایروبی را بیشتر توجه کنند و حداقل حداقل ۱۰۰ متر بالادست سدها را لایروبی شود.

نوری افزود: اگر دستگاه‌های ذیربط دقت و توجه بیشتری به بحث آبخیزداری داشته باشند، با مشکلات کمتری مواجه خواهیم داشت. امید است اعتبارات لازم در اختیار استان قرار بگیرد تا بتوانیم حداقل بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

۳۶۲ میلی‌متر بارندگی در سال آبی جاری خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال آبی جاری از نظر بارش سالی بی سابقه در پنج دهه گذشته بود. حجم بارش‌ها در استان از آغاز سال آبی جاری تا پایان دی‌ماه ۳۶۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه در میانگین دراز مدت بارندگی‌ها ۹۴ درصد افزایش یافته است.

محمد سبزه‌زاری ادامه داد: همچنین حجم بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا پایان دی‌ماه در استان ایلام ۵۷۰ میلی‌متر، در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۷۱ میلی‌متر، در استان لرستان ۴۹۲ میلیمتر و در استان چهارمحال و بختیاری ۴۳۲ میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به از بین رفتن شماری از زیرساخت‌ها پس از وقوع سیلاب سال ۹۵ در استان کرد: بیشترین حجم بارش‌ها در سال ۹۵ در شرق استان و  رامهرمز با ۹۶ میلی‌متر پربارش‌ترین شهرستان در آن سال بود.

سبزه‌زاری افزود: در سال آبی جاری بیشترین حجم بارندگی در حوضه دز بوده است و حسینیه با ۱۱۵ میلی‌متر و شوش و دزفول نیز با بیش از ۱۰۰ میلی‌متر بارندگی بیشترین حجم بارش‌ها را در سطح استان به خود اختصاص دادند

مـهـر

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.