×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ذیحسابان حافظان بیت المال از طرف دولت هستند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در اولین نشست با ذیحسابان و کارکنان نظارت مالی این اداره کل، ذیحسابان و مدیران مالی را به عنوان حافظان بیت المال از طرف دولت دانست.

مدیر کل این دستگاه با تعریفی از معنای لغوی ذیحساب، اظهار داشت: ذیحساب به نوعی صاحب قدرت است چون پول در اختیار دارد و پول هم یکی از منابع قدرت است.

محسن کاویانی افزود: در نقطه ای که پول و قدرت به عنوان دو محور همدیگر را قطع می کنند و به هم می رسند فساد اداری شکل می گیرد و ذیحساب نباید وارد این وادی شود.

کاویانی گفت: معمولا در بحث های جرایم، بخصوص جرایم سازمان یافته می گویند؛ مدیر مالی دستی در فساد داشته است اما این موضوع در دولت وجود ندارد و دارای احتمال کمتری است و ذیحساب به عنوان حافظ بیت المال در دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

نماینده وزیر در استان خوزستان بیان کرد: هر کسی که اوراق بهادار و یا وجوهی که در اختیار دارد اگر در راه و محل غیر مجاز مصرف کند حتی اگر نفع آن به خود آن شخص نرسد در آن امور دخل و تصرف کرده و باید رد مال کند و حساب پس دهد.

وی تشریح کرد: کار ذیحساب بسیار حائز اهمیت است و ذیحسابان به عنوان مدیران و مشاورین مالی دستگاه ها باید نقش خود را به درستی انجام دهند و با مدیران دستگاه ها روابط تعاملی در چارچوب قانون داشته باشند.

کاویانی ضمن حمایت از تمام همکاران ذیحساب در امورات آنها و در مواجهه با کنش های احتمالی با مدیران دستگاه های اجرایی گفت: توصیه می کنم ذیحسابان قبل از تصمیم گیری ها در موارد چالشی با دستگاه ها، مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا به حمایت قانونی از آنها بپردازیم و مشاوره ها و مشورت های لازم به آنها داده شود.

وی همچنین توصیه کرد: به قانون بسیار اهمیت دهیم و همه همکاران باید کتاب قانون محاسبات عمومی، قانون بودجه و لایحه بودجه  روی میز خود و در دسترس داشته باشند. و به این قوانین اشراف و احاطه کامل و محتوایی پیدا کنیم.

کاویانی گفت: همکاران قانون را به صورت تحلیلی مطالعه و رصد کنند و در رابطه با بند های قانون در یک فضایی صحبت کنند و توضیح دهند و اصل قانون را که محتوای آن است به ذهن بسپارند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان شرح داد: قوانین همیشه پیچیده است همچنین قانون خوانی یک فن است، اگر قانون می خوانید طوری آن را مطالعه کنید که منظور قانون را آن طوری که قانون نویس نوشته شما برداشت کنید. مهم درک قانون و فهمیدن آن است همان طوری که قانون نویس در نظر داشته است.

وی ضمن توصیه هایی دیگر به همکاران ذیحساب، آنها را به نظم در تمام امورات اداری سفارش کرد و در رابطه با برگزاری جلسات کارگروه ها و شیوه ارسال ارائه گزارش در مهلت های مقرر نکات لازم را گوشزد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.