×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پوشش بیش از ۵۰ هزار دانش آموز استان در “طرح شناسایی دانش آموزان لازم التوجه”

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان از پوشش ۵۰ هزار و ۴۸۶ دانش آموز دوره ابتدایی استان در “طرح شناسایی و پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان لازم التوجه” خبر داد.

اردشیر شجاعی، اظهار کرد: این طرح ابتکاری از سال ۱۳۹۳ در راستای بهبود کیفیت آموزشی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان لازم التوجه دوره ابتدایی استان خوزستان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه اولویت اجرای “طرح شناسایی و پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان لازم التوجه” با مدارس مناطق کمتر توسعه یافته روستایی و عشایری بوده است، خاطرنشان کرد: محدوده زمانی اجرای این طرح از مهر ماه تا اردیبهشت ماه هر سال تحصیلی است که دانش آموزانی با مشکلات دیرآموزی، اختلال یادگیری، ضعف در تغذیه آموزشی و عاطفی پوشش داده می شوند.

شجاعی همچنین گفت: در آغاز سال تحصیلی، جزوه ها و پوسترهای آموزشی در خصوص نحوه شناسایی دانش آموزان لازم التوجه با هدف ارائه راهکارهای علمی برای بهبود وضعیت آموزشی آنها به مناطق و نواحی استان ارسال می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه شناسایی دانش آموزان لازم التوجه در ۵ مرحله انجام می شود، عنوان کرد: مرحله بازدید از مدارس و برگزاری کارگاه تلفیقی دانش آموزان لازم التوجه پس از مرحله دریافت آمار و اطلاعات از مناطق و نواحی استان انجام می شود. همچنین مدرسین استانی و منطقه ای وظیفه آموزش آموزگاران دوره ابتدایی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به شناسایی ۵۰ هزار و ۴۸۶ دانش آموز دوره ابتدایی استان در “طرح شناسایی و پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان لازم التوجه”، یادآور شد: پس از فرایند نظارت، ارزیابی و آموزش تعداد این دانش آموزان به ۸ هزار و ۶۷۳ نفر رسید که نشان از موفقیت اجرای این طرح در استان دارد.

شجاعی با بیان اینکه آموزگاران دوره ابتدایی در قالب طرح خیرین آموزشی در این طرح مشارکت می کنند، گفت: آموزگاران علاقمند به امر آموزش بیشتر از ساعات موظف، دانش آموزان لازم التوجه را به صورت رایگان آموزش می دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان در پایان، تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در توسعه انسانی کشور تاثیر فراوانی دارد. بنابراین مقطع ابتدایی در شکل گیری شخصیت فکری دانش آموزان و نسل آینده ساز ایران اسلامی نقش ماندگاری خواهد داشت. امیدواریم با هم اندیشی و همدلی همکاران فرهنگی شاهد ارتقای سطح کیفی آموزش ابتدایی در همه مناطق استان خوزستان باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.