×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، به منظور تعامل بین حوزه علمیه و این داره کل و بهره گیری از رهنمودهای علما در مباحث اقتصادی، چهارشنبه ۱۱ اسفند، با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست، دکتر حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تعامل بین دستگاه های اجرایی با حوزه علمیه برکات همه جانبه ای در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و بخصوص تربیت نیروی انسانی دارد.

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: تمامی مردم در کشور جمهوری اسلامی نیاز به مراجعه به حوزه های علمیه دارند و نظام برای تامین اهداف خود نیازمند تقویت حوزه می باشد.

آیت اله حیدری، نماینده خبرگان رهبری در استان خوزستان اظهار داشت: دولت در مسائل اقتصادی نیازمند حوزه های علمیه می باشد زیرا مسائل اقتصادی خصوصاً اقتصاد سالم مباحث شرعی و تخصصی دارد که حوزه باید پاسخگوی آن باشد؛ اگر متخصصین در حوزه تخصص پیدا نکنند نظام دستش خالی می ماند؛ نظام ما نظام سکولار نیست که برای راه حل مسائل اقتصادی اش وام دار اروپا و امریکا و روسیه و… باشد. نظام اسلامی وام دار حوزه های علمیه باید باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اقتصاد صحیح و سالم بدون توده مردم و افرادی که سرمایه گذار هستند ممکن نیست و این حوزه های علمیه هستند که علم دار و هدایت کننده مردم می باشند و مورد اعتماد آن ها هستند.

ایشان با اشاره به مسئله تحریم تنباکو و مبارزه بر ضد قرارداد رژی بیان داشت: علما در این میان برای جلوگیری از هجوم دشمن و توطئه آن، وارد میدان عمل شدند و فتوایی صادر نمودند تا دولت را حفظ نمایند؛ که از آن زمان دشمن سعی نمود جایگاه روحانیت را خدشه دار نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز روحانیت توانسته اند اقتصاد را پابرجا نگه دارند. وقتی روحانیت به کشورهای خارج از کشور      می روند مورد احترام و محبت بسیار گسترده مردمان قرار می گیرند و این قدرت روحانیت را در دل مردم نشان می دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.