×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راز جذابیت فردوسی‌پور

جدال با فردوسی پور در آن زمان در رسانه‌ها آشکار بود، اما در درون سازمان صداوسیما پنهان بود، با این حال موقعیت فردوسی پور در تلویزیون و افشاگری‌ها کنایه های او همیشه نشان می‌داد که اختلافاتی وجود دارد. حالا این جدال در درون سازمان نیز علنی شده و همه می‌دانند طیفی هم در سانه ملی، هم در میان اهالی فوتبال و هم در میان مدیران ورزش دلخوشی از عادل فردوسی پور ندارند و برای او خط و نشان می‌کشند.
عادل فردوسی پور شب گذشته در جریان مراسم جشنواره جام جم هنگامی که برای دریافت جایزه خود فراخوانده شد، مخاطبان را غافلگیر کرد. او پس از آنکه روی سن آمد از روزهای سختی که امسال پشت سر گذاشته، سخن گفت. سخنان عادل برای مدیر شبکه سوم سیما دو چندان غافلگیر کننده بود. چهره علی فروغی هنگام اظهارات فردوسی پور کاملا نشان دهنده نارضایتی او از آن سخنان بود.
فردوسی پور  پس از دریافت دو تندیس به خاطر “سال سختی” که پشت سر گذاشته بغض کرد
عادل فردوسی پور پس از دریافت دو تندیس از هیات داوران و مردم برای برنامه نود سکوتش را شکست درباره حواشی پیش آمده در سال ۹۷ و “بی‌مهری های” صورت گرفته نسبت خودش توضیح داد.
فردوسی پور که با حالی منقلب سخن می‌گفت، اظهار کرد: «خوشحالم که امسال در سخت‌ترین سال کاری‌ام دو جایزه گرفتم؛ یکی از هیأت داوران برای بهترین برنامه ترکیبی و دیگری از مردم.»
او افزود: “خوشحالم در سخت‌ترین سال کاری‌ام که در رسانه‌ی خودم هم به من بی‌مهری شد، دیده شدم؛ هم از طرف مردم و هم از طرف اهالی رسانه. جایزه دوم که مردم به من دادند بسیار برایم ارزشمند است و نمی‌دانم با چه زبانی از مردم تشکر کنم.”
فردوسی پور ادامه داد: «برای سختی‌هایی که امسال کشیدم منقلب شدم، ولی این جایزه که لطف مردم و سازمان بود، مثل یک اکسیر است و تمام غم‌هایم را کنارمی‌گذارم.»
او همچنین از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و پلیس فتا برای “صیانت از آرای مردم” تشکر کرد.
از نکات جالب توجه این بود که هنگامی که فردوسی پور این سخنان را مطرح می‌کرد، کارگردان تلویزیونی جشن جام جم، علی فروغی مدیر جوان شبکه سوم سیما را به تصویر کشید. فروغی از تشویق فردوسی پور خودداری کرد و در عین حال چهره اش نشان می‌داد که از سخنان او رضایتی ندارد و غافلگیر شده است.
این اولین بار نیست که فردوسی پور فروغی را غافلگیر می‌کند. او چند ماه پیش با اوج گیری اختلافاتش با فروغی هنگامی که مدیر شبکه سوم سیما مهمان برنامه “حالا خورشید” بود، رو خط برنامه آمد و علنا از اختلافش با فروغی سخن گفت.
آنجا فردوسی پور گفت: “به هر حال در هر مجموعه‌ای اختلاف سلیقه وجود دارد. اصلا قرار نیست من و فروغی مثل هم فکر کنیم. البته کاملا همه دیسیپلین و اصول حرفه‌ای را رعایت کرده‌ام.”
آن زمان هم رشیدپور مجری حالا خورشید و هم فروغی مدیر شبکه از صراحت عادل غافلگیر شده بودند.
اختلافات عادل فردوسی پور با علی فروغی از ابتدای شروع به کار فروغی به عنوان مدیر شبکه سوم سیما آغاز شد. بسیاری معتقدند که فروغی به دنبال حذف و یا کاستن نفوذ و قدرت فردوسی پور در تلویزیون است.
علی فروغی چند ماه پیش در اقدامی بی سابقه و در راستای تنبیه فردوسی پور دو هفته مانع از پخش برنامه نود شد. با این حال اعتراضات باعث شد که او تن به ادامه فعالیت نود داد.
پس از آن نیز شبکه سه برخورد بی سابقه دیگری با عادل فردوسی پور انجام داد. فردوسی در برنامه‌های جام ملت‌های آسیا عملا نقش بر عهده نداشت. او که همیشه در مسابقات این چنینی از تهیه کنندگان اصلی برنامه‌های ورزشی شبکه سوم سیما بود، امسال حتی به عنوان گزارشگر بازی‌ها هم حضور نداشت.
در کنار این موارد حاشیه‌های دیگری نیز ایجاد شد که به اختلافات دامن زد. آخرین مورد ماجرای تقلب در آرای مردمی جشنواره جام جم بود که با اعتراض مردم و افشاگری وزیر ارتباطات لو رفت. ماجرا این بود که با وجود اینکه برنامه نود در صدر آرای مردمی قرار داشت ناگهان و در یک شب این برنامه جای خود را به برنامه “برنده باش” با اجرای محمد رضا گلزار داد.
این اتفاقات شائبه تلاش برای حذف فردوسی پور را جدی‌تر کرد و اعتراض‌های فراوانی برانگیخت. نهایتا صداوسیما تقلب در آرای مردمی جشنواره را پذیرفت و آرا اصلاح شد. “نود” هم به جایگاه اصلی خود بازگشت.
با وجود اینکه صداوسیما و به ویژه شبکه مدیر سوم سیما در یک سال اخیر در برابر عادل فردوسی پور قرار گرفته و به دنبال انزوای مجری محبوب تلویزیون‌اند، به نظر می‌رسد در این راه به اهداف خود نرسیده اند.
حتی قطبی سازی میثاقی-فردوسی پور هم نتیجه لازم را نداشته است و محمد حسین میثاقی نتوانسته آنگونه ظاهر شود که جای فردوسی پور در نود و دیگر برنامه‌های فوتبالی شبکه سوم سیما را بگیرد.اتفاقا این نحوه برخورد با فردوسی پور در یک سال گذشته بر محبوبیت او اثر مخربی نگذاشته است و آمار آرای مردمی به برنامه نود در جشنواره جام جم نیز این مطلب را تائید می کند.

حتی می‌توان گفت برنامه نود و عادل فردوسی پور با “بی مهری ها” و “جفای” برخی مدیران در سال‌های گذشته وقعیت خود را بیش از پیش تثبیت کرده است و ظاهرا اتفاقات اخیر نیز نتیجه عکس داشته است.
راز جذابیت فردوسی‌پور
علی فروغی و عادل فردوسی پور در جشن جام جم
فردوسی پور امروز در جایگاه یک تهیه کننده و مجری محبوبی است که مغضوب مدیران نه چندان محبوب تلویزیون است. حالا فردوسی پور به نوعی می‌گوید به خاطر مردم جفا‌های زیادی را در این ساختار تحمل کرده است.
پیشتر نیز تلاش‌هایی برای حذف فردوسی پور یا کاهش حضور او در تلویوزیون صورت گرفته بودکه البته همه آن‌ها با شکست مواجه شد. نهایتا او در مقاطعی با بی مهری مواجه می‌شود و در ادامه با تغییر مدیران به موقعیت قبلی خود باز می‌گشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.