×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مراسم تکریم و تقدیر از رییس انجمن خوشنویسان استان خوزستان برگزار شد

با حضور معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مراسم تقدیر و تکریم از رضا زدوار رییس انجمن خوشنویسان استان خوزستان به جهت انتخاب ایشان در شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران برای سومین دوره پیاپی در هنرستان هنرهای زیبای اهواز برگزار شد.

مراسم تقدیر و تکریم از رضا زدوار رئیس انجمن خوشنویسان استان خوزستان به پاس انتخاب وی در شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران برای سومین دوره پیاپی، سه شنبه ٢١ اسفندماه با حضور ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اعضای شورا و مدرسین انجمن خوشنویسان اهواز در محل هنرستان هنرهای زیبای اهواز برگزار شد.

در این مراسم عبدالغفور پورعباس از اعضای شورای انجمن خوشنویسان ضمن تشکر از حضور ناصر چنانی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اعضای شورا و مدرسین انجمن خوشنویسان اهواز برگزاری چنین نشستی را مایه مباهات جامعه خوشنویسان استان دانست.

در ادامه رضا زودار رئیس انجمن خوشنویسان استان خوزستان گفت: انتخابات سیزدهمین مجمع انجمن خوشنویسان ایران در جزیزه کیش در فضایی بسیار رقابتی صورت گرفت و این افتخار در اصل نصیب همه خوشنویسان بلکه هنرمندان استان و در راس آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بوده است و بنده نیز سهم کوچکی از آن دارم و امیدوارم که بتوان از این کرسی در سال‌های آتی نیز دفاع کرده و بوسیله آن هنر و هنرمندان استان خوزستان را ارتقا داد.

در ادامه این نشست ناصر چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: هنر خوشنویسی را می‌توان هنر قدسی و یا قدسی‌ترین هنرها دانست و هنرمندان آن معنوی‌ترین مردم هستند و اخلاق و معنویت در صدر این هنر بوده و هست و سبقه تاریخی دارد چون اولین خوشنویسان کاتبان قرآن کریم و در راس آنها مولا علی (ع) بوده است.

چنانی کسب این عنوان را توسط استاد زدوار یک موهبت و موقعیت خوب برای هنر استان دانست و افزود: باید از این موقعیت بدست آمده به خوبی برای رشد دیگر خوشنویسان استان بهره برد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه گفت: باید برای این هنرمند که هم برای اولین بار در چند سال گذشته درجه استادی دریافت کرده‌اند و هم سومین بار به شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران راه پیدا می‌کنند، بزرگداشت ارزشمندی برگزار نمود.

ناصر چنانی در پایان اظهار کرد: باید نقش حمایتی از انجمن خوشنویسان اهواز را پر رنگ‌تر نمود.

لازم به ذکر است، شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران شامل ٩ نفر عضو اصلی و ٢ نفر بازرس است که از این تعداد ٧ نفر از استان‌های سراسر کشور و ٢ نفر از تهران انتخاب می‌شوند و انتخابات آن هر دوسال یک‌ بار انجام می‌شود و رضا زدوار رییس انجمن خوشنوسان استان خوزستان برای سومین سال متوالی است که به عنوان هیات مدیره انجمن خوشنویسان ایران انتخاب می‌شود که این افتخاری بزرگ برای استان خوزستان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.