×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لایروبی کانال سلمان تاثیر زیادی در سرعت بخشیدن انتقال آب از دشت اهواز به تالاب هورالعظیم دارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در دومین روز از سفر به استان خوزستان، از کانال سلمان و سیل بند آن بازدید و دستورات لازم را در خصوص استحکام سیل بند و لایروبی کانال صادر نمود.

مهدی جمالی نژاد در این بازدید اعلام کرد: لایروبی کانال سلمان تاثیر زیادی در سرعت بخشیدن به انتقال آب از دشت اهواز به تالاب هورالعظیم دارد.

وی با اشاره به اینکه کانال سلمان با عرض مناسب در خروج آب از دشت اهواز افزود: در حال حاضر با عبور ۲۰۰ مترمکعب در دقیقه عبور آب از کانال سلمان به سمت تالاب علاوه بر اینکه از آب گرفتگی معابر شهری در شهر اهواز جلوگیری می نماید، بلکه با انتقال آب به تالاب در ماه های آینده دیگر شاهد بروز پدیده گرد و غبار در شهر اهواز وسایر شهرهای استان خوزستان نخواهیم بود.

وی افزود: از ابتدای وقوع سیل در استان خوزستان از طریق استانهای همجوار و پس از آن با تعیین استانهای معین بیش از ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات عمرانی و تجهیزات امدادی  به استان خوزستان اعزام شده است تا در کنار امکانات استان بتوانند از ورود آب به شهرها و روستاهای استان جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است کانال سلمان یک کانال خاکی به عرض ۷۰ تا ۱۱۰ متر و طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است. این کانال در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می کند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.