×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

فعالیت ۱۶۸ ماشین سنگین برای کمک به مردم خوزستان/ توزیع روزانه ۲۵ هزار پرس غذای گرم میان سیل‌زدگان

سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی امام (ره)  به تأمین ماشین آلات برای ایجاد سیل‌بند‌ها و رفع نیاز مردم اشاره کرد و گفت: ۱۶۸ ماشین سنگین شامل بیل مکانیکی، جرثقیل و کمپرسی در کنار مردم هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی امام (ره) اظهار کرد: مجموعه ستاد فرمان امام (ره) از زمانی که بحث سیل در استان خوزستان مطرح شد و زندگی مردم تأثیر پذیر شد، ستاد مرکزی را در شهر اهواز ایجاد کرده و مجموعه امکانات خود را بسیج کرد.

وی افزود: استقرار این ستاد در شهر اهواز بود، اما در ۱۵ نقطه از استان که درگیر سیل بودند، در قرارگاه‌های فرعی تشکیل شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی امام تصریح کرد: این قرارگاه‌ها با به کارگیری نیرو‌های جوان و گروه‌های جهادی حضور مستمر در مناطقی مانند شوش، سوسنگرد و حمیدیه و دارخوین ارائه کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: مسؤولان این ستاد‌های فرعی و اصلی حاضر در شهر اهواز با فرمانداران استانداران، ائمه جمعه و گروه‌های جهادی حاضر در مناطق همکاری مستمر دارند تا از موازی کاری و دوباره کاری جلوگیری شود.

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: ما با حضور میدانی در مناطق مختلف به صورت ۲۴ ساعته وضعیت هر منطقه و شهر را بررسی و رصد می‌کنیم و پس از رصد و احصای نیاز‌های منطقه اقدام به انتقال اقلام مورد نیاز و ارائه آن به نیازمدان می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار کنسرو، ۷۰ هزار آب معدنی، صد هزار نان لواش، یک تن خرما، پتو، اقلام بهداشتی و شیرخشک میان سیل زدگان توزیع شده است.

جعفری تصریح کرد: روزانه بیش از ۲۵ هزار پرس غذای گرم به سیل‌زدگان داده شده است که از امروز با افزایش امکانات این عدد به بیش از ۳۰ هزار وعده غذای گرم خواهد رسید.

جعفری همچنین به تأمین ماشین آلات برای ایجاد سیل‌بند‌ها و رفع نیاز مردم اشاره کرد و گفت: ۱۶۸ ماشین سنگین شامل بیل مکانیکی، جرثقیل و کمپرسی در کنار مردم هستند؛ جایی که ماشین آلات سنگین در اختیار نداشتیم، شرایطی فراهم کردیم تا با صرف هزینه امکان اجاره ماشین آلات فراهم شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: دو واحد درمانی سیار در استان خوزستان مستقر شده اند و این واحد‌های درمانی در سطح استان در تردد بوده و در ۱۰ روز گذشته بیش از ۳۵۰۰ نفر را ویزیت کرده‌اند.

وی گفت: در این واحد‌ها ۱۰۰ قلم دارو وجود دارد و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه اقدام به انجام کار‌های درمانی می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.