×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

وزارت نیرو و مدیریت بحران، مقصران اصلی وضعیت کنونی خوزستان / ۴۰۰ هزار نفر آواره شدند

اگر رهاسازی آب مدیریت می‌شد و ۲۵۰۰ متر مکعب در ثانیه از سد دز یا کرخه در چند روز مدیریت می‌شد این بلا برای مردم پیش نمی‌آمد.

دکتر راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی صبح (یکشنبه‌) مجلس و در جریان بررسی حوادث اخیر سیل در نقاط مختلف کشور گفت‌:  بی‌تدبیری مسئولان، وزارت نیرو و ستاد مدیریت بحران سیلاب سیل کنونی را برای خوزستان رقم زد.
راضی نوری اظهار داشت :  از یازدهم اسفند ماه هواشناسی اعلام کرد که اوایل سال ۹۸ باران شدیدی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند خطرساز باشد. متاسفانه در این زمینه  برنامه‌ریزی صورت نگرفت و رهاسازی آب به شکل صحیحی مدیریت نشد.
وی گفت : ۴۰۰ هزار نفر زندگی عادی‌شان را از دست داده‌اند و نه تنها مدارس و دانشگاه‌ها،‌ بلکه کل زندگی مردم تعطیل شده است که این عزم ملی و ورود نیروهای دلسوز نظام و انقلاب را می‌طلبد.
نماینده مردم شوش تصریح کرد :  اگر رهاسازی آب مدیریت می‌شد و ۲۵۰۰ متر مکعب در ثانیه از سد دز یا کرخه در چند روز مدیریت می‌شد این بلا برای مردم پیش نمی‌آمد و گر ۵۰ درصد از خسارات وارده برای لای روبی رودخانه‌ها و سدسازی مخزنی اختصاص می‌یافت این مشکل برای خوزستان به وجود نمی آمد.
وی در ادامه گفت : اگر از قبل برای استقرار کمپ های ثابت و موقت و تجهیز آنها چاره اندیشی می‌شد شاهد آوارگی مردم نبودیم و در سیل گلستان و خوزستان سپاه، بسیج و جمعیت هلال احمر به کمک مردم شتافتند.
 راض نوری با بیان اینکه مردم  در این خصوص پای کار آمدند بیان داشت : ولی فعالیت‌های مردمی ظرفیت محدودی دارد و ما انتظار داریم تمامی امکانات کشور برای استان‌های سیل زده بسیج شود و مجلس شورای اسلامی هم به نحو احسن وظایف خودش را انجام دهد و  پیشنهاد من این است که مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی موضوع به همراه دولت و قوه قضاییه ورود کند و  همچنین فوریت طرح تامین مالی از طریق صندوق توسعه ملی و اذن گرفتن از رهبری پیگیری شود و نسبت به پرداخت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت جبران خسارت و راه‌اندازی ستاد بازسازی مناطق سیل زده اقدام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.