×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

استنکاف وزارت نفت از پرداخت عوارض حق آلایندگی قابل توجیه نیست

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بااعلام این خبر گفت: در صورت صدور رای برای پرداخت این حق آلایندگی، استنکاف وزارت نفت قابل توجیه نیست و در مجلس پیگیر این مساله خواهیم بود.
محمود صادقی در اهواز با تاکید بر لزوم همگرایی برای جبران خسارت های سیل در استان های درگیر این حادثه اظهار کرد: هفته گذشته وزیر کشور میزان خسارت های سیل در استان ها را ۳۵۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که احتمالا تاکنون به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال نیز رسیده است و افزایش آن تا ۸۰۰ هزار میلیارد ریال دور از انتظار نیست.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در راستای جبران خسارت های سیل طرح هایی همچون برداشت تا سقف ۲ میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی، اختصاص ۱۰۰ هزار یورو اوارق مشارکت بلند مدت و ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل جابجایی اعتبارات ردیف های بودجه سال ۹۸ را در دستور کار دارد.
صادقی گفت: اختصاص مبلغی تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، صدور مجوز به بانک مرکزی برای راه اندازی خط اعتباری برای پرداخت اعتبارات از محل بانک های توسعه ای و تخصصی و الزام بانک ها و شرکت ها برای اختصاص حداقل یک درصد هزینه های خود تا سقف ۳۰هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات مجلس شورای اسلامی برای جبران خسارت های سیل است.
رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی درخصوص برداشت منابع مالی از صندوق توسعه ملی یادآور شد: منابع مالی این صندوق برای سرمایه گذاری های بلند مدت پیش بینی شده است و هرگونه برداشت خارج از این موضوع نیازمند اذن رهبری است.
وی ادامه داد: تا سال پیش کشور ایران با مشکل کم آبی مواجه بود اما در سال آبی جاری شاهد بارش های خوب باران بوده ایم که اگرچه خسارت های فراوانی در استان ها ایجاد کرد اما در دراز مدت منشا خیر و آبادانی خواهد بود.
محمود صادقی با اشاره به اینکه درحال حاضر در مرحله بازسازی و بازتوانی حادثه سیل قرار داریم گفت: باوجود عدم انسجام لازم در بحث مدیریت این حادثه اما شاهد بودیم تمام نیروهای مردمی،نظامی و غیر نظامی برای مقابله با این سیل به میدان آمدند تا این حادثه با کمترین تلفات مدیریت شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص عدم پرداخت حق آلایندگی شرکت های نفتی به شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: در صورت صدور رای برای پرداخت این حق آلایندگی، استنکاف وزارت نفت قابل توجیه نیست و در مجلس پیگیر این مساله خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.