×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دو پروژه پژوهشی جدید با هدف بومی سازی تجهیزات و ارتقاء دانش فنی حفاری اجرایی شد

رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران از اجرای دو پروژه پژوهشی راهبردی با هدف ارتقاء بهره وری در شرکت و کسب دانش بومی فناوری های پیشرفته صنعت حفاری خبر داد.

بنا به این گزارش  هادی محمدی در این باره گفت: این پروژه ها  پس از انجام مراحل اداری و تصویب خواهی و کسب مجوزهای لازم از معاونت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، اجرایی شده است.

وی افزود: پروژه نخست تحت عنوان تهیه و تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت سیستم مکانیزه برش، مخلوط نمایی سیمان و مواد پودری بر اساس کارکرد خلاء و فیلتراسیون مناسب تعریف گردیده است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این پروژه با همکاری علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و پشتیبانی فنی یکی از شرکت های دانش بنیان مجموعه مرکز رشد این دانشگاه به تازگی در مرحله اجرا قرار گرفت.

محمدی گفت: پروژه پژوهشی تدوین مجموعه اصول جامع طراحی/ مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران نیز با همکاری دانشگاه صنعت نفت و با هدف توسعه اولین سامانه جامع طراحی و مهندسی حفاری در کشور تعریف و مراحل تصویب آن نهایی و هم اکنون در فاز اجرا می باشد.

وی افزود: این پروژه شامل ۲۰ ماژول فنی و تخصصی است که انتظار می رود در آینده نزدیک پس از تکمیل این سامانه بتوان از نخستین نرم افزار جامع مهندسی حفاری کشور که مطابق با استانداردها و شاخص های شرکت های بین المللی فعال در حوزه صنعت حفاری توسعه یافته، رونمایی شود.

محمدی توضیح داد: در این پروژه تیم کاملی از اعضای  هیئت علمی دانشگاه ها، متخصصان صنعت حفاری و برنامه نویسان حوزه نرم افزارهای نفتی همکاری دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.