×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

قوه قضائیه برای مقصران سیل خوزستان حکم قضایی صادر کند

حجت‌السلام مجید ناصری نژاد  با بیان اینکه سیلاب فروکش کرده اما هنوز چند مشکل اساسی وجود دارد، اظهار کرد: برخی از اهالی روستاهای ابوشلوگ در بخش مرکزی، جفال، صراخیه و حزبه در بخش خنافر در منازل خود باقی مانده‌اند که رسیدگی به آنها را سخت کرده است.

وی افزود: با توجه به احتمال بروز برخی مسائل بهداشتی در روستاها نیاز به پمپ‌های مکنده داریم که هر چه سریعتر آب روستاها تخلیه شود اما با وجود پیگیری‌های زیاد تعداد کمی از پمپ‌ها تهیه شده که جوابگوی نیاز ما نیست.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت سیل‌بندها در روستاها گفت: بسیاری از سیل بندهای ما خیس شدند که این شرایط نگرانی ما در شکستن سیل‌بندها بیشتر کرده است.

ناصری نژاد عنوان کرد: اسکان خانوارهای پرجمعیت روستاها با توجه به اینکه بیشتر دامدار هستند و رغبتی به زندگی در چادر ندارند در رسیدگی به آنها و ارسال کمک برای ما مشکل ایجاد کرده است.

وی در رابطه با وضعیت آموزشی دانش‌آموزان شادگانی گفت: از آموزش و پرورش استان درخواست کردیم برای دانش‌آموزانی که در اردوگاه هستند معلم بفرستند و دانش‌آموزانی که در روستا ماندند در صورت دایر بودن مدرسه قایق در اختیار آنها گذاشته شود.

دانش‌آموزان آمادگی حضور در کلاس را ندارند

ناصری نژاد با بیان اینکه برای دایر شدن کلاس‌ها با دو مشکل مواجه هستیم، افزود: اول اینکه دانش‌آموزانی که درگیر سیل هستند ذهن آنها تمرکز لازم را ندارد و آماده حضور در کلاس نیستند؛ دوم اینکه معلم‌ها تمایل ندارند در این وضعیت به مدرسه‌ها بروند.

وی در پاسخ با نارضایتی‌های که از جانب مردم در خصوص میزان خسارتی که دولت برای پرداخت به کسانی که خانه و زراعت خود را در اثر سیل از دست دادند، بیان کرد: دولت خسارت پرداختی به سیل‌زده‌ها را در سه بحش زراعت، وسایل منزل و دام تقسیم کرد.

تاخیر در پرداخت خسارت مردم را نسبت به دولت بی اعتماد کرده است

ناصری نژاد افزود: پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومان به ازای هر یک هکتار کم است ضمن اینکه هنوز چگونگی میزان پرداخت خسارت منازل مشخص نیست و مقررشده بر اساس گزارش کارشناسان خسارت دام پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت به سرعت باید خسارات سیل را پرداخت کند، عنوان کرد: پس از تعیین خسارت توسط دولت تاخیر در پرداخت آن یکسری نگرانی‌ها را در بین مردم بوجود آورده است چرا که عدم پرداخت سیل سال ۹۵ مردم را نسبت به دولت بی‌اعتماد کرده است.

ناصری نژاد  با بیان اینکه در شادگان تلفات دام کم بود اما مراتع ما از بین رفت، گفت: اکنون به شدت به دنبال تامین علوفه دام هستیم ؛ روز گذشته تا حدودی موفق به تامین علوفه دامداران شدیم.

مقصرین سیل شناسایی و حکم قضایی برای آنها صادر کند

وی در رابطه با عزم کمیسیون حقوقی مجلس برای شناسایی و معرفی مقصران سیل اخیر، بیان کرد: قطعاً کسانی که درپیشگیری و مدیریت، اهمال و یا غفلت کردند باید معرفی شوند چرا که از دو ماه قبل از وقوع سیل، ابر بحران سیل توسط نهادهای ناظر به وزیر نیرو، کمیسیون انرژی و نهادهای امنیتی تذکر داده بودند اما توجه نشد که باید مورد محاکمه واقع شوند.

ناصری نژاد با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضایه به خوزستان  عنوان کرد: آیت الله رئیسی قول حتمی داد که قضیه سیل با جدیت پیگیری شود؛ سازمان بازرسی نیز دنبال تشکیل پرونده و تحقیات میدانی در رابطه با مقصران سیل  است.

وی افزود: در مجلس نیز بحث تحقیق و تفحص وزارت نیرو به امضای نمایندگان رسید و در حال پیگیری است و احتمال استیضاح وزیر نیرو وجود دارد اما من از طرح استیضاح و تحقیق و تفحص رضایت ندارم چرا که معتقد هستم این موارد به زمان می‌گذرد و سرانجام رسیدن آنها کم است به همین دلیل از قوه قضائیه می‌خواهیم سریعتر به شناسایی مقصرین اقدام و حکم قضایی برای آنها صادر کند.

ناصری نژاد بیان کرد: سیل اخیر خسارات زیادی به زیرساخت‌های کشور، اقتصاد، حوزه اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور وارد کرد.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.