×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کنترل فشار خون ۹۰ هزار روستایی ۱۷۰هزار شهرنشین در جنوب غرب خوزستان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از کنترل فشار خون ۹۰ هزار روستایی ۱۷۰ هزار شهرنشین در جنوب غرب خوزستان در بسیج ملی کنترل فشار خون خبر داد.

بنا به این گزارش دکتر آرش یلالی، در نشست خبری  که با موضوع بسیج ملی کنترل فشار خون برگزار شد، اظهار داشت:  از هر ۱۰۰ نفر ۲۲تا ۲۵ نفر به فشار خون مبتلا هستند و تنها ۴نفر از ایشان فشار خون‌شان کنترل می‌شود و این مهم یک معضل جهانی است.

وی اضافه کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون در خاورمیانه انحصاری است و در دنیا نیز به شکل محدود اجرا شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: در محدوده فعالیت این دانشکده ۱۳۰هزار نفر در آبادان، بیش از ۷۰هزار نفر در خرمشهر و ۶۳هزار نفر نیز در شادگان مخاطب هدف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون هستند.

وی ادامه داد: از جمعیت یادشده ۹۰هزار نفر در روستاها و ۱۷۰هزار نفر در شهرها حضور دارند و در فاز یک طرح در شهر ۴۳ پایگاه خدمات و در روستا ۲۰مرکز و ۱۳۵ خانه بهداشت، فشار خون افراد جامعه هدف را می‌گیرند.

دکتر یلالی از حضور ۱۰ بیمارستان دولتی و خصوصی در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ داروخانه نیز در این طرح فعالیت می‌‎کنند ضمن اینکه کلینیک‌های طب کار و ادارات و شرکت‌های بزرگ نیز به عنوان گلوگاه‌های جمعیتی در کنار این بسیج ملی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.