×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اتخاذ تمهیدات  برای تسهیل و تسریع در روند تخلیه و خروج کالاهای اساسی  از بندرامام خمینی(ره)

روج کالاهای اساسی از بندرامام خمینی(ره)معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادرو دریانوردی طی بازدید خود از مجتمع بندری امام خمینی(ره)، تدابیر لازم برای تسریع و تسهیل در تخلیه و خروج کالاهای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری را مورد بحث و بررسی قرار داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمدعلی حسن زاده طی سفر خود به بندر امام خمینی(ره) ضمن بازدید از بخش های مختلف این بندر بزرگ تجاری کشور، در معیت مدیرکل راه آهن جنوب و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، شیوه های تسریع روند خروج کالا با بهره گیری از توانمندی ریلی را بحث و بررسی کرد.
وی با اشاره به تقاضای فزاینده ی واردات کالاها به مجتمع بندری امام خمینی(ره) و همچنین صادرات کالا از این بندر به دیگر کشورها بیان داشت: در روند انجام تخلیه و بارگیری این حجم از محمولات در زمینه اسکله ها، تجهیزات بندری، محوطه ها و پسکرانه های بندری با محدودیت های گذرا مواجه می شویم، که این موضوع با هم افزایی سازمان های ذیربط مرتفع می شود.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح هدف بازدید خود از مجتمع بندری امام خمینی(ره) خاطر نشان ساخت: طی این بازدید با همکاری مدیران و نمایندگانی از راه آهن، گمرک و سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای به دنبال آن هستیم چالش های پیش رو را به حداقل برسانیم.
محمدعلی حسن زاده افزود: موضوع بهره گیری از ظرفیت ریلی با توجه به اینکه بندر امام خمینی(ره) از جمله بنادر ریل پایه کشور است، یکی از مهم ترین دستورکارهای ما در نشست مشترک با مدیران راه آهن است تا بتوانیم از توان حمل و نقل ریلی به نحو احسن استفاده شود.
وی همچنین بررسی محدودیت های گمرک در فعال سازی تعداد بیشتر مبادی خروجی رسمی با حضور نمایندگان گمرک را از دیگر دستورکار های خود طی نشست مشترک با نمایندگان گمرک عنوان کرد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین هماهنگی با سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای به منظور افزایش توان جاده ای، تغییر موقت کاربری برخی از اسکله ها با هدف پاسخگویی به حجم شناورهای ورودی و به حداقل رساندن صف انتظار آنها را از دیگر محورهای مذاکرات خود طی نشست مشترک برشمرد.
محمدعلی حسن زاده با اشاره به حجم قابل توجه کالای دپو شده برخی از سازمان های دولتی در انبارهای این مجتمع بندری، انجام مذاکره با آنان برای خروج هر چه سریع تر کالا از بندر و رفع محدودیت ها در زمینه انبارش کالاها را از یگر موضوعاتی برشمرد که طی این بازدید بحث و برسی می شود.
یادآور می شود به دنبال ورود بیش از ۲۰۰ فروند شناورهای حامل کالاهای اساسی از ابتدای فروردین تا اوائل اردیبهشت ماه سال جاری، میزان تخلیه این نوع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) رشدی بیش از ۷۲ درصد را نشان می دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.