×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تدوین منشور اجرایی شرکت ملی حفاری با محوریت ایجاد انضباط مالی و عملیاتی

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران از تدوین منشور اجرایی این شرکت با محوریت انضباط مالی و عملیاتی خبر داد و گفت: منطقی کردن هزینه ها اولویت اصلی ما در سال ۹۸ است.

سید عبدالله موسوی در حاشیه نخستین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرایی کردن این منشور، ۱۴ کارگروه در شرکت ملی حفاری ایران تشکیل شده تا به صورت مستقیم بر فعالیت های شرکت نظارت کرده و مشکلات و مسائل شرکت را در تمامی حوزه ها رفع کنند.

وی ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن ۷۲ دکل حفاری، حدود ۶۵ درصد از فعالیت حفاری کشور را در اختیار دارد و لازم است تا برای منطقی کردن هزینه ها، ایجاد انضباط مالی و عملیاتی را در برنامه های خود بگنجاند.

وی تاکید کرد: این امر می تواند کمک قابل توجهی در زمینه تغییر رویه شرکت ملی حفاری ایران به یک شرکت خودگردان داشته باشد.

توسعه تعاملات با شرکت های خصوصی

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در ادامه از برنامه این شرکت برای توسعه تعاملات مشترک با شرکت های خصوصی فعال در صنعت حفاری کشور خبر داد و اضافه کرد: صنعت حفاری در داخل کشور بومی شده است و لازم است تا شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بازوی قدرتمند صنعت حفاری کشور تعاملات سازنده ای با دیگر شرکت های فعال در این حوزه داشته باشد.

وی از حضور در مناقصات مربوط به ۲۷ طرح مربوط به افزایش و نگهداشت تولید خبر داد و گفت: با مشارکت ۸ شرکت خصوصی در این مناقصات شرکت کرده ایم و تاکنون توانسته ایم حضور خود در ۲ پروژه را قطعی کنیم.

وی متذکر شد: این دو پروژه در حوزه نفت شهر و گچساران تعریف شده است.

وی ادامه داد: مشارکت با شرکت های خصوصی دیگر می تواند به منطقی تر شدن قیمت خدمات حفاری کمک کند.

حضور تمام قد حفاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی

موسوی در ادامه با اشاره به سیلاب های اخیر در مناطق جنوبی کشور گفت: بالغ بر ۷۰۰ نفر از متخصصان و کارکنان این شرکت با محوریت مدیریت ها واحدهای مختلف، به همراه نیروهای پیمانکار طرف قرارداد، نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا صدمات ناشی از سیلاب های اخیر در مناطق جنوبی کشور را به حداقل برسانند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: مجموعه این شرکت در طول بیش از یکصد کیلومتر از کرانه های رودخانه های کارون، کرخه و دز و همچنین مناطقی در داخل کلانشهر اهواز در کنار سایر دستگاه های اجرایی، نهادها، ارگان ها و سازمان های امدادی وظایف محوطه را به نحو مناسب پوشش دادند.

وی اضافه کرد: با تاکید وزیر نفت بر اولویت نخست کارها در خصوص پاسخگویی به نیازهای اضطراری ستادهای بحران برای فائق شدن بر کنترل سیلاب ها و پیشگیری از  ورود روان آب ها به مناطق مسکونی ، کارکنان عملیاتی شرکت نیز در عرصه کار و تلاش از ابتدای فروردین تا دهم اردیبهشت ماه موفق به اتمام عملیات حفر هفت حلقه چاه نفت و گاز و ثبت حدود ۲۰ هزار متر حفاری در  میدان های نفتی شدند.

وی تاکید کرد: این توفیق در شرایطی است که فعالیت هفت دستگاه حفاری در میادین آزادگان جنوبی، اهواز، آبتیمور و شادگان به سبب قرار گرفتن در معرض سیلاب متوقف شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: در جریان اجرای عملیات احداث و تقویت سیل بندها از سوی دستگاه های مختلف، تنها شرکت ملی حفاری ایران بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین‌ آلات سنگین، سبک سازمانی و استیجاری به کار گیری کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در همین حال ارائه خدمات پزشکی و توزیع دارو در اردوگاه های سیل زدگان، تامین روزانه سوخت، غذای گرم، آب معدنی و اقلام بهداشتی نیز در دستور کار روزانه تعریف و هم اکنون نیز این شرکت ضمن آمادگی استمرار خدمات در صورت نیاز،  همچون گذشته توان عملیاتی خود را برای اجرای پروژه های حفاری و تامین نیازهای صنعت نفت کشور با پشتکار بیشتر به کار گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.