×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

توزیع ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی در میان مناطق سیل‌زده ‌خوزستان

محمد مخبر در مراسم اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده خوزستان و بهره‌برداری از یک هزار و ۸۸۶ طرح اشتغال‌زایی و ۴۲۳ پروژه عمرانی برکت خوزستان اظهار داشت: در کشور با وجود آن که چهار استان درگیر سیل بودند اما مردم جانانه مقاومت کردند در صورتی که در آمریکا با ۳۷۴ میلی‌متر بارندگی نزدیک به ۲۰ نفر کشته داشتند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به وعده حدود سه سال پیش خود مبنی برایجاد شغل به اندازه نزدیک به ۲۳ هزار شهید خوزستان، ادامه داد: اکنون نزدیک به ۲۵ هزار شغل در ۳۲ نقطه خوزستان همچون دشت‌آزادگان، حمیدیه، اندیمشک، ایذه، بهبهان، کارون، آغاجاری و دیگر نقاط ایجاد شده است.

وی با اشاره به حضور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان خوزستان به عنوان نخستین دستگاه، خاطرنشان کرد: نزدیک به یک میلیون جنس اعم از غذا، آب، چادر و دیگر اقلام در قرارگاه مرکزی و ۱۴ پایگاه دیگر استان نیز وجود دارد که در میان مردم سیل‌زده توزیع شد. با توجه به دغدغه ما برای پساسیل تصمیم بر خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در ۴ یا ۵ حوزه گرفته شد.

مخبر با اشاره به برنامه‌ریزی بر توزیع ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده کل کشور و اختصاص ۱۰ هزار بسته آن برای مردم خوزستان، گفت: تعداد بسیاری از این وسایل اکنون آماده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به تهیه دو هزار دام سبک اظهار داشت: با آماده شدن شرایط برای واگذاری این دام‌ها در میان سیل‌زدگان توزیع می‌شوند. همچنین ۱۰ هزار بسته لوازم‌التحریر نیز تهیه شده است.

وی با اشاره به این‌که تعداد بسیاری از مردم شغل‌های خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: تصمیم بر ایجاد سه هزار و ۵۰۰ شغل مستقل در مناطق سیل‌زده گرفته است که در کنار شغل‌های غیرمستقیم موجب اشتغال‌زایی ۸ هزار نفر می‌شود.

مخبر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در همین راستا تصمیم بر این گرفته شد تا در روند بازسازی یا تکمیل بیش از ۲۰ هزار مسکن در سطح کشور مشارکتی وجود داشته باشد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به بهره‌برداری از یک هزار و ۸۸۶ طرح اقتصاد با استعداد اشتغال‌زایی ۶ هزار شغل، اظهار داشت: ۳۶ پروژه در زمینه عمرانی، برق‌رسانی و مدرسه‌سازی در سطح استان خوزستان افتتاح می‌شود و چهار هزار مدرسه احداث شده در روستاها نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.