×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خرید تضمینی بیش از ۷۳۰ هزار تن گندم در خوزستان

خدا رحم امیری مدیر کل غله و بازرگانی منطقه ۴ کشور در این خصوص گفت : تاکنو ن بیش از ۷۳۰هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است .
خدارحم امیری زاده ادامه داد:۹۱ مرکز وابسته به تعاونی های روستایی و غله به صورت شبانه روزی در حال خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان هستند.
وی با بیان اینکه هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷هزارریال و گندم درم ۱۷ هزار و ۵۰۰ریال خریداری می شود افزود : بهای گندم ظرف ۲۴ساعت به حساب کشاورزان گندم کار خوزستان واریز می شود..

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با اشاره باینکه  پیش بینی قبلی ، خرید تضمینی یک میلیون و ۱۳۰هزار تن به میزان سال گذشته بودگفت : ، ولی با توجه به روند خرید و بازدهی بسیار مناسب گندمزارهای دیم ، به نظر می رسد میزان خرید به بیش از ۱میلیون و ۲۵۰ هزار تن برسد.

پیش از بروز سیلاب پیش بینی می شد در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون تن گندم برداشت شود ، ولی به دلیل سیلاب و آبگرفتگی مزارع گندم ، پیش بینی شده است تولید گندم خوزستان با ۷۵۰هزار تن کاهش به یک میلیون و ۲۵۰هزار تن برسد که از این میزان بیش از ۸۵ درصد به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.
برداشت گندم در خوزستان تا اواخر خرداد ادامه می یابد ، ولی پیک برداشت گندم در خوزستان ۴۰ روز از آغار برداشت گندم است. گندم تولیدی خوزستان به لحاظ کیفیت بهترین گندم کشور محسوب می شود.

استان خوزستان سالانه حدود ۱۶میلیون تن محصولات زراعی و باغی تولید می کند که از این حیث رتبه نخست کشوری را دارا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.