×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

درآمد ۲۹ هزار میلیارد ریالی گمرکات خوزستان در سال گذشته

ناظر گمرکات خوزستان گفت: سال گذشته گمرکات این استان درآمد ۲۹ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریالی را محقق کردند.

بنا به این گزارش غلامرضا بلوطی میرزا در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان اظهار کرد: صادرات کالاهای غیر نفتی گمرکات خوزستان در سال گذشته به وزن ۱۶ میلیون و ۷۴۴ هزار و۹۵۴ تُن به ارزش ۳۳۹ هزار و ۳۹۰ میلیون و ۱۵۲ هزار ریال معادل هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون و۵۸۴ هزار دلار بود که نسبت به سال ماقبل ۱۲ درصد افزایش ارزش داشت.

وی با اشاره به درآمد ۲۹ هزار و ۴۳۹ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریالی گمرکات خوزستان در سال گذشته افزود: سال گذشته سهم پتروشیمی از صادرات خوزستان از لحاظ دلاری ۶۳ درصد، فلزات ۲۰ درصد، کشاورزی ۱۱ درصد، معدنی سه درصد، گروه صنعتی دو درصد، و صنایع دستی و فرش کمتر از یک درصد بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: بیشتر کالاهای صادراتی در سال گذشته پتروشیمی، معدنی، کشاورزی، فلزات، صنعتی و صنایع دستی بودند؛ همچنین صادرات به کشور عراق از طریق گمرکات خوزستان به وزن سه میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۷ تُن و به ارزش یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون و۷۲۶ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر ارزشی ۱۶ درصد افزایش داشت.

بلوطی میرزا ادامه داد: سال گذشته صادرات خوزستان به کشور عراق با سایر گمرکات کشور به وزن چهار میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۴۸ تُن و به ارزش دو میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۳۱ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل از نظر ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: سال گذشته صادرات خوزستان به کشور عراق از چذابه به وزن ۷۱۴ هزار و ۳۸۹ تُن و به ارزش بالغ بر ۱۹۸ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۶۵۴ دلار بود که نسبت به سال ماقبل از نظر وزنی ۱۱ درصد افزایش داشت. همچنین صادرات به این کشور از شلمچه به وزن یک میلیون و ۲۴ هزار و ۶۶۴ تُن و به ارزش ۴۸۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۷۴ دلار بود.

ناظر گمرکات خوزستان خبر داد: سال گذشته واردات گمرکات خوزستان به وزن ۱۵ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۳۷ تُن و به ارزش ۲۸۵ هزار و ۸۰۲ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و۸۹۲ هزار ریال معادل ۶ میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۶۱۵ هزار دلار بود.

بلوطی میرزا در پایان عنوان کرد: سال گذشته گمرکات خوزستان از لحاظ ارزشی و وزنی در رتبه سوم صادرات کشور، در رویه واردات از لحاظ ارزشی رتبه سوم و از لحاظ وزنی رتبه اول کشور را به دست آورد.

مهر

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.