×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ظرفیت ساخت آثار مستند از رشادت‌های مردم در کمک به سیل‌زدگان فراهم شده است

نماینده  مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در دیدار  محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،  با قدردانی از فعالیت‌های خوب و تاثیرگذار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در بین سیل‌زدگان استان از راه‌اندازی قرارگاه مرکزی روحانیت زیر نظر جامعه مدرسین حوزه علیمه قم خبر داد و افزود: این قرارگاه در بدو شروع سیلاب اخیر راه‌اندازی شد که در آن کمیته‌های مختلفی همچون پشتیبانی، رسانه‌ای و کمیته فنی و کمیته امداد و نجات فعالیت دارند و هدف از تشکیل و راه‌اندازی این قرارگاه، تسریع در امر بازسازی مناطق آسیب دیده و کمک به خسارات در حد توان و هماهنگی فعالیت ها در استان است.

آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های خوب و تاثیرگذار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در زمینه قرآن و عترت است که باید این امر مهم در راس امور قرار گیرد زیرا با کمک آن می‌توان هم نهضت قرآنی و هم فرهنگ اسلام و فرهنگ انقلاب را در جامعه ترویج داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نهضت قرآنی روستایی و شناسایی نخبگان قرآنی و برگزاری همایش بزرگ سالیانه رویش انقلاب اسلامی در جهت تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه قرآن و عترت در استان از برنامه‌های پیشنهادی است که ان‌شاءالله در سال جاری شاهد اجرای آن‌ها باشیم.
همچنین در این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با قدردانی از حمایت‌های آیت‌الله کعبی از جامعه فرهنگ و هنر استان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام گرفته در اردوگاه های محل اسکان در مناطق سیل‌زده را ارایه کرد.
محمد جوروند از توزیع بسته‌های فرهنگی و هنری و آموزشی در بین کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده خبر داد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز همزمان با دیگر دستگاه‌های اجرایی و با تاکیدات مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی بین پنج استان معین به جهت خدمت‌رسانی و تقویت روحیه نشاط و شادابی سیل‌زدگان برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری اجرا کرد.
جوروند بیان کرد: کاروان مهر هنرمندان استان علاوه بر حضور در استان گلستان و اجرای نمایش‌های خیابانی برای سیل‌زدگان در اکثر مناطق شهری و روستایی سیل‌زده خوزستان نیز به اجرای برنامه پرداخت. همچنین بسته‌های لباس و پوشاک و بسته‌های آموزشی و کتاب و لوازم بهداشتی در بین اردوگاه‌های محل اسکان سیل‌زدگان توزیع شد.
مرجع / ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.