×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عفو و بخشش قاتل با تلاش اعضاء شورای حل اختلاف شهرستان باوی

محمد رضا نور آبادی در این خصوص گفت: در سال ۱۳۹۷ درگیری و نزاعی بین دو نفر در شهر ویس از توابع شهرستان باوی رخ می‌دهد که در این درگیری یک نفر به قتل می‌رسد و این حادثه منجر به اختلاف و درگیری بین ۲ طایفه قاتل و مقتول می‌شود.
وی افزود: پس از معرفی قاتل به نیروی‌های امنیتی از اختلافات بین این ۲ طایفه کاسته می‌شود و پس از طی مراحل قانونی، قاتل به قصاص نفس محکوم می‌شود که بلافاصله خانواده قاتل برای حل و فصل موضوع و ایجاد صلح و سازش خواستار ورود شورای حل اختلاف این شهرستان برای جلب رضایت اولیاء دم و عفو و بخشش قاتل می‌شوند.
نور آبادی در ادامه بیان داشت: به دلیل بافت عشایری منطقه و با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف باوی، رئیس مجتمع و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان با دعوت از خانواده قاتل و مقتول و برگزاری چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان طرفین، با جلب رضایت اولیاء دم، قاتل با عفو و بخشش خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت.
رئیس دادگستری باوی اظهار کرد: دو طایفه در مراسمی و با حضور رئیس مجتمع، اعضاء شورای حل اختلاف باوی، تعدادی از اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر، سران عشایر منطقه، بزرگان، ریش سفیدان و خیرین  با اعلام رضایت از همدیگر، هم قسم شدند که در کنار هم با محبت و دوستی بدور از کینه و اختلاف زندگی کنند و این پرونده پس یکسال با صلح و سازش مختومه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.