×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

فاضل عبیات بعنوان معاون جدید عمرانی استانداری خوزستان منصوب شد

در این جلسه که با حضور معاونین استاندار و جمعی از مدیران برگزار گردید دکتر فاضل عبیات به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار معارفه شد.

فاضل عبیات در این مراسم  اظهار کرد: از اعتماد استاندار تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه معاونت عمرانی را در چارچوب اهداف تعیین شده پیگیری کنم.

عبیات با اشاره به اینکه وضعیت استان خوزستان وضعیت خاصی است، تصریح کرد: بحرانی هم که اخیراً رخ داده است بر تعدد و پیچیدگی مسائل افزوده است. پیشبرد امور در جهت توسعه و عمران استان جز با تقویت همکاری و همدلی و اعتماد امکان پذیر نیست.

وی افزود: بر این باورم که عملکرد سیستمی و تیمی تنها راه افزایش ثمربخشی تلاش‌ها و برون رفت از بحران هاست. با توجه به سرمایه‌های خوبی که در استان خوزستان وجود دارد امید داریم با ساماندهی ارتباطات چند جانبه میان دستگاه‌های مختلف بتوانیم سیستم اجرایی را تقویت کنیم آن‌گونه که قائم به فرد نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در طول چهار تا پنج ماه گذشته که معاونت عمرانی متولی نداشت با همتی که در این مجموعه بود خللی پیش نیامده است و این امر نشان از سرمایه انسانی ارزشمند است که در استان وجود دارد.

عبیات گفت: تنها چارچوبی که هدایتگر ما در فعالیت‌ها خواهد بود چارچوب ارزش‌ها، مبادی و اصول اسلامی و اخلاقی است که در قرآن کریم و سنت و تعالیم پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت تبیین شده است و متناسب با مقتضیات زمان ما در سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری متجلی شده است.

وی اظهار کرد: در بسیاری از مسائل عمرانی و توسعه عمرانی استان به دنبال اجماع سازی ملی و استانی هستم. معتقدم حرکت در این زمینه اجتناب ناپذیر است و ممکن. اگر تشتت و آشفتگی در جهت گیری ها در زمینه‌های مختلف روی دهد منجر به تخریب سیستم‌های مدیریتی و اجرایی می‌شود. سیستم‌های مدیریتی و اجرایی که امید داریم به وسیله آنها خدمات خود را به مردم ارائه دهیم.

عبیات تاکید کرد: از موضوعات حاشیه‌ای گریزان خواهیم بود. همدلی و وحدت مبنای کار خواهد بود اینکه حاشیه سازیها بخواهد انرژی زیادی از مدیران، کارشناسان و متخصصان را به خود اختصاص دهد برای من پذیرفتنی نخواهد بود. مسئولیت امانتی است که از سوی نظام جمهوری اسلامی بر عهده ما گذاشته شده است و از آن باید مراقبت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: همچنین در حوزه معاونت عمرانی و دستگاه‌های مربوطه، یک آسیب‌شناسی برای تحلیل وضعیت موجود صورت خواهد گرفت، پروژه‌های عمرانی را بررسی و پیشرفت آنها را متناسب با هزینه‌های انجام شده ارزیابی خواهیم کرد. با هماهنگی و کمک فرمانداران فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و نقاط قوت و مشکلات شهرستان‌ها را تعیین و اولویت بندی خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد آنها را در گروه‌های کاری ویژه مورد بررسی قرار دهیم و جهت گیری عملی خود را بر اساس این اولویت بندی ها تنظیم کنیم.

عبیات همچنین گفت: در ارتباط با بحران سیل اخیر مراحل مختلفی در پیش رو خواهیم داشت. با توجه به آمار ارائه شده، برخی از مشکلات مربوط به سیلاب همچنان ادامه دارد گرچه با کمک مسئولان این موارد به خوبی مدیریت شده است. امید داریم دوره ابتدایی بحران را در روزهای آینده پشت سر خواهیم گذاشت اما بسیاری از تبعات این بحران در زیرساخت‌ها در همه حوزه‌ها باید مدنظر قرار گیرد، همه دستگاه‌ها باید در زمینه تبعات این بحران در زمینه کاری خود به جمع بندی برسند تا با اقدام به موقع تبعات آتی این بحران راکاهش دهند.

وی افزود: برای ساماندهی مسائل بعد از بحران و بازسازی مناطق سیل زده تشکیلاتی إن شاءالله راه اندازی می‌شود. تلاش می‌کنیم برآورد درستی از خسارات وارده به زیرساخت‌ها داشته باشیم تا به امید خداوند با بازسازی مناطق آسیب دیده بتوانیم خسارت‌ها را به گونه‌ای جبران نمائیم که مردم عزیزی که از این سیلاب متضرر شدند بتوانند زندگی خود را با امکانات و زیرساخت‌های لازم در مناطق خود داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.