×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

قرارداد مطالعات جامع مخازن شش گانه مناطق نفتخیزجنوب امضا شد

همزمان با دومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، قرارداد مطالعات جامع مخازن شش گانه(پارسی، هفتکل، لب سفید، بینک، منصورآباد و نرگسی) شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امضا شد.

ب آیین امضای این قراردادها روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت نفت ایران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در این باره  اظهار داشت: میزان نفت در جای این میادین شش گانه معادل ۲۸٫۵ میلیارد بشکه متعارفی و ضریب بازیافت متوسط نهایی آنها ۲۶ درصد است و با نتیجه مطالعات جامع مخازن شش گانه، روزانه ۱۶۳ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب افزوده می شود.

مهندس احمد محمدی افزود: ارزش ریالی قرارداد مطالعات جامع شش گانه ۱۲۷ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال است و بخش ارزی آن نیز  ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار یورو می باشد و مدت اجرای قرارداد برای مطالعات جامع میادین پارسی،هفتکل و لب سفید۲۴ ماه و برای میادین منصوری، بینک و نرگسی ۱۵ ماه است.

وی در ادامه به اهداف اجرای مطالعات جامع مخازن شش گانه اشاره کرد و گفت: انجام فاز تعیین مشخصات اجرای مطالعات ژئوشیمیایی و ژئومکانیک،تطابق تاریخچه و پیش بینی عملکرد مخزن،انجام محاسبات اقتصادی و طرح توسعه مخزن از مهمترین اهداف انجام مطالعات طرح جامع مخزن در شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب محسوب می شود.

شایان ذکر است؛در راستای ابلاغیه وزیر نفت با موضوع خط مشی و مطالعات جامع مخازن و ابلاغ مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، مطالعات جامع مخازن پارسی، بینک، لب سفید،نورآباد،نرگسی و هفتکل برون سپاری شده و توسط مشاوران داخلی اجرا می شود و قرار است که با هدف انتقال تکنولوژی بخشی از فعالیت های مطالعه جامع توسط شریک خارجی انجام شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.