×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

 پژوهش، دروازه ورود به دانش جهانی است

آیین تکریم و معارفه رئیس پیشین و جدید پژوهش و فن آوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  برگزار شد.

مهندس احمد محمدی با تاکید بر اینکه پژوهش، دروازه ورود به دانش جهانی است، گفت: نقش پژوهش در صنعت نفت یک نقش کلیدی و منحصر به فرد است، چراکه خلق دانش و فن آوری در راستای تحقق اهداف تولیدی و حتی ارائه ی این دانش به سازمانها و بخش های دیگر کشور محقق نمی گردد جز با داشتن یک واحد پژوهشی روزآمد  و منسجم که خوشبختانه در سالیان اخیر رشد قابل ملاحظه ای را از لحاظ تدوین فرایندهای پژوهشی،  حمایت و کار روی  طرح ها و ایده های علمی و دستیابی به دانش و فن آوری جدید تجربه کردیم.

وی افزود: صنعت نفت یکی از معدود صنایعی است که تقریبا همه علوم را در بر می گیرد و این  تنوع، گستردگی، فراوانی نیروی انسانی و پتانسیل بی انتهای موجود در صنعت نفت، نیاز به داشتن یک حوزه ی پژوهشی سرآمد را دوچندان می کند.

مهندس محمدی با بیان اینکه حرکت به سوی دستیابی به دانش و فن آوری روزآمد جهان با استفاده از دو منبع یعنی منابع انسانی درون سازمان و منابعی نظیر شرکتهای دانش بنیان و مجامع دانشگاهی میسر می گردد، اذعان داشت: نتیجه نهایی این رویکرد، دستیابی به هر آن چیزی است که در کشورهای پیشرفته و صاحب فن آوری مورد استفاده قرار می گیرد و به همه اطمینان می دهم که با همکاری و نهادینه سازی تفکر پژوهش محور، فاصله ما تا این دستاورد تنها چندگام کوتاه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس باقر پورقاسم به پاس هشت سال فعالیت مستمر و تاثیرگذار در حوزه ی پژوهش، حکم سرپرستی اداره پژوهش و فن آوری  مناطق نفتخیز جنوب را به دکتر شاهین کُرد تسلیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.