×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۸۰ درصد آشفتگی در بازار کشور به عملکرد وزارت صنعت برمی‌گردد

این روزها مردم نه فقط به خاطر وضعیت نامناسب اقتصادی بلکه به خاطر وعده‌های پوچ برخی دولتمردان سخت ناراحت و حتی عصبانی هستند. یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی که تا کنون نتوانسته رضایت عمومی را در جامعه ایجاد کند، وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است. نه تنها قیمت‌ها نسبت به چند ماه گذشته سامان پیدا نکرده بلکه هرازگاهی نرخ‌ها هم افزایش پیدا می‌کند و مشخص نیست که این سوءمدیریت‌ها تا کی ادامه خواهد داشت. نمایندگان مجلس می‌گویند رضا رحمانی در وزارت صنعت به وعده‌هایش عمل نکرده است.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه بدر مجلس شورای اسلامی گفت :  اکنون با یک آشفته بازاری در کشور مواجه هستیم و ضروری است که وزارت صمت نقش کلیدی خود را در این بین ایفا کند.

وی اظهار داشت : روزی که رحمانی به عنوان وزیر صمت به مجلس معرفی شد من و بسیاری از همکاران به حضور ایشان خوشبین بودیم، زیرا او هم سابقه حضور در مجلس را داشت و هم به عنوان یک جوان کارآمد بین ما شناخته شده بود. اما پس از اینکه ایشان از مجلس رای اعتماد گرفت و کارش را در وزارتخانه شروع کرد، نتوانست به وظیفه و قول‌های خود عمل کند.

ساعدی بیان داشت : ۷۰ تا ۸۰ درصد آشفته بازاری که از چند ماه پیش تا کنون آغاز شده به عملکرد وزارت صمت برمی‌گردد. او می‌گوید امروز ما شاهد اقتدار و تسلط کافی این وزارتخانه بر زیرمجموعه‌اش نیستیم. اهمال و تساهل گریبان وزارت صمت را گرفته و این اتفاقات و عملکردها به عنوان نقطه منفی در کارنامه آقای رحمانی ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدت‌هاست که مردم از شرایط بازار خودرو گلایه دارند و حقیقتاً آن‌ها تحت فشار هستند. برای من عجیب است که آقای رحمانی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌رود و برنامه و قول‌هایی را به همکاران ما می‌دهد اما باز هم شاهد اتفاق مثبتی در بازار نیستیم. واقعاً متوجه معنی این روند کاری آقای رحمانی نمی‌شوم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: متاسفانه احساس می‌شود که مافیای بزرگ و قوی‌ای در حوزه صنعت و معدن حضور دارند و خیلی نمی‌شود این حوزه‌‌ها را کنترل و مدیریت کرد. آقای رحمانی باید هرچه زودتر در عملکرد خودش بازنگری کند زیرا این نوع مدیریت برای مردم زجرآور است و قدرت خرید آن‌ها را به صفر نزدیک کرده است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: در ماه‌ها و روزهای اخیر مرتب می‌بینیم و می‌شنویم که دستگاه‌های مختلف اقتصادی دولت به مردم وعده وعید می‌دهند اما نتیجه ملموس آن دیده نمی‌شود و همین روند باعث بی‌اعتمادی در جامعه شده است. به نظر بنده با شرایطی که کشور دارد هر وزیری که نمی‌تواند در جهت رضایت مردم و قول‌هایی که به نمایندگان آن‌ها داده عمل کند باید استعفای خود را به مجلس بدهد و آبرومندانه کنار برود. وضعیت فعلی کشور ایجاب نمی‌کند که مسئولان شعارهای توخالی به مردم دهند بلکه همه در انتظار عمل هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوال من از آقای رحمانی این است که ایشان در این چند ماهی که وزیر شدند به کدام بخش وزارتخانه خود سامان دادند؟ کدام موضوعی که به معیشت مردم ربط داشته را بهبود بخشیدند؟ ما نمایندگان از این وضعیت به شدت ناراحتیم و در آینده سوالات خود را مطرح می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد از ابزار استیضاح هم استفاده خواهیم کرد.

رویداد۲۴

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.