×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ساخت مشعل بدون دود برای نخستین بار در مناطق نفت خیز جنوب

مشعل بدون دود برای نخستین بار در کارگاه مرکزی مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ساخته شد.

معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی با بیان این خبر گفت: این مشعل به درخواست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون جهت نصب در واحد بهره برداری شماره ۲ اهواز ساخته شد.

مهندس خسرو محسنی اظهار داشت:‌ این مشعل از نظر ارتفاع، وزن و طراحی فنی و مهندسی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که ساخت چنین سازه ای در کارگاه مرکزی اهواز سابقه نداشته و برای نخستین بار صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تا کنون مشعل های زیادی در کارگاه مرکزی اهواز ساخته شده است،‌ افزود: مشعل بدون دود واحد بهره برداری اهواز-۲ دارای ارتفاع ۳/۷۰ متر، وزن ۱/۵تن و نازل های خاص جهت حذف کربن نسوخته(دوده) است.

مهندس محسنی ادامه داد:‌ این مشعل در مدت زمان ۲۰ روز در کارگاه مرکزی اهواز ساخته و آماده نصب شد که از این نظر یک رکورد محسوب می شود.

وی، گفت: مشخصات فنی و مواد اولیه این مشعل از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تأمین و ساخت و بازرسی فنی از سوی مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی و با همکاری شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز کارون انجام شد.

معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی افزود: مشعل بدون دود به منظور بهسوزی مشعل و کاهش آلاینده های هوا مطابق با استانداردهای زیست محیطی طراحی و ساخته شده است.

وی یادآور شد: نمونه ای از این مشعل سال گذشته توسط یک شرکت سازنده داخلی ساخته و در واحد بهره برداری شماره ۳ اهواز نصب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.