×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شفافیت در کشور حاکم نیست

راضی نوری عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: مردم باید بدانند که دولت‌مرد آنها با چه دارایی به مسند قدرت رفته و با چه دارایی از مسند پایین آمده است. این موضوع باعث می‌شود که اعتماد مردم به نظام بیشتر شود.

وی با اشاره به ابلاغ اجرای قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات و مسئولان از سوی رئیس قوه قضاییه، با مهم خواندن این موضوع اظهار داشت: در کشورهایی که نه از دین سر درمی‌آورند و نه آخرت معنای چندانی دارد، برای اینکه ملتشان بدانند که مسئولانشان با چه دارایی ورود کرده و با چه دارایی خارج شده‌اند یک طرح برنامه‌ریزی شده و شفاف وجود دارد.

نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه «در کشور ما مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم هستند اما شفافیت حاکم نیست»، تصریح کرد: قانون رسیدگی به دارایی مسئولان در سال ۹۴ تصویب شده بود اما مسکوت مانده بود تا اینکه رئیس قوه قضائیه این موضوع را احیا کرد. این اتفاق را قدم مبارکی می‌دانم. زمانی که این شفافیت به طور کامل انجام شود، مردم با کارنامه مسئولان خود مواجه می‌شوند و این مواجهه بسیار مهم است.

نوری با بیان اینکه «قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات و مسئولان پشتوانه خوبی برای حاکمیت و نظام است» افزود: مردم باید بدانند که دولت‌مرد آنها با چه دارایی به مسند قدرت رفته و با چه دارایی از مسند پایین آمده است. این موضوع باعث می‌شود که اعتماد مردم به نظام بیشتر شود. اصرار ما این است که این قانون حتماً عملی شود.

وی درباره ضرورت اطلاع رسانی از مشارکت در این اقدام از سوی مقامات و مسئولان با توجه به محرمانه بودن ثبت اطلاعات در سامانه ثنا اظهار داشت: سازوکاری که عدالت در آن برقرار نباشد به درد نمی‌خورد. مردم نباید احساس کنند که پنهان‌کاری‌هایی وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد مسئله اقتدار نظام زیر سوال می‌رود. ما صادقانه گفته‌ایم که این موضوع را عملیاتی کنیم. رسیدگی به دارایی مقامات یک قانون است. کسی که در این سامانه شرکت نکند به خون شهدا و مردم خیانت کرده است. به نظرم همه باید ورود کنند. هر کس که از این مسئله ابا دارد باید بیشتر زیر فشار قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این به این پرسش که آیا در نظر گرفتن مشوق برای ثبت‌نام‌کنندگان ثمراتی خواهد داشت؟ گفت: اصلاً نیازی به مشوق نیست. اگر واقعاً نظام اسلامی نظام عدالت است و ما به واسطه خون شهدا و تلاش جانبازان و ایثارگران به روی صندلی قدرت نشسته‌ایم، این مسائل نباید وجود داشته باشد. ما باید با مردم با رهبری و حاکمیت باشیم. ما باید زیر بار برویم. اصلاً نیازی به مشوق نیست. هر کس زیر بار رفت که رفت اگر نرفت باید قانونا با او برخورد شود. هیچ کس هم مستثنا نیست.

نوری در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا خودتان ثبت نام می کنید؟ گفت: من جزء ۲۵ نفری بوده‌ام که خواستار این قانون و شفافیت بودم. به محض بازگشایی سامانه، بنده هم ثبت نام خواهم کرد. رسانه‌ها باید حتماً به این موضوع تاکید کرده و یک مطالبه عمومی برای شرکت آحاد مسئولان در این سامانه به وجود آورند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.