×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

باید از حرف‌های تشریفاتی و تئوری درباره سیل پرهیز کرد

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان در نشست تخصصی واکاوی سیلاب که در مرکز همایش‌های بین‌المللی بوستان برگزار شد، اظهار کرد: تدبیر بسیار خوبی برای بررسی اقدامات سیلاب پیش‌بینی شده است که ان‌شاءالله ماحصل جمع‌بندی این همایش برای آینده استان، مدیریت آب و پیشگیری موثر در زمینه سیلاب باشد.

وی افزود: سیلاب همیشه در خوزستان وجود داشته است و در برهه‌های مختلف اما در مقیاس‌های کوچکتر آن را تجربه کرده‌ایم اما توقع ما این است که در سیلاب اخیر از حرف‌های تشریفاتی و تئوری که خیلی هم با عمل همخوانی ندارد پرهیز شود.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان عنوان کرد: به نظر می‌آید حوزه تبعات اجتماعی سیلاب یکی از بحث‌هایی که در این همایش مورد غفلت واقع شده است، در صورتی که یکی از موضوعات بسیار مهم در بخش مدیریت سیلاب همین حوزه اجتماعی است چرا که خساراتی که به تبع آب رها شده در دشت‌های پایین‌دست حاصل میشود باید به شکلی مدیریت شود که بتوانیم هشدارها را به مردم بدهیم و در خسارات مالی و جانی همراه آن‌ها باشیم.

وی افزود: در همین راستا نیز یکی از مشکلات ما اقناع‌سازی مردم مبنی بر ورود آب بود که با مقاومت مردم مواجه شدیم؛ هرچند حق با مردم بود چرا که بضاعت مالی آن‌ها نزدیک به صفر بود، لذا ۴۰هزار نفر در روستاها حاضر به تخلیه نشدند و در محاصره آب قرار گرفتند که با هلیکوپترها تغذیه می‌شدند.

سردار شاهوارپور گفت: علاوه بر اینکه به بحث پایداری سدها باید دقت و ورود کرد موظفیم که این فاکتور را که ” در مواقع بحرانی چه اتفاقی برای ساکنان مناطق پایین‌دست می‌افتد؟” را فراموش نکنیم چرا که در صورت نادیده گرفتن این فاکتور شاهد اتفاقات ناگواری و آسیب‌های بسیاری خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در بحث حوزه اجتماعی، میزان خساراتی که به مردم وارد شده نیز باید بررسی و درنظر گرفته شود.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.