×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

توسعه تصفیه‌خانه‌های خوزستان با مشارکت شرکت هلندی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به ارتقاء شاخص‌های محیط زیستی از توسعه کمی و کیفی تصفیه‌خانه‌های استان با مشارکت کشور هلند خبرداد. 
دکتر  صادق حقیقی پور در جلسه ارتقاء و علاج بخشی تصفیه‌خانه‌های اهواز، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد با حضور شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب اظهار کرد: شرکت آبفای خوزستان دومین شرکت از لحاظ تامین آب در کشور است و تامین آب در شهرهای خوزستان توسط ٣٠ تصفیه‌خانه بزرگ و ٢ هزار کیلومتر خط انتقال آب و ١٠ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: علی رغم هزینه‌های سنگین، کیفیت آبی که به مردم خوزستان می‌دهیم کیفیت مناسبی ندارد و این هم دو دلیل عمده دارد، یکی فرسودگی شبکه و تاسیسات و دلیل دوم ما اعتقاد داریم با استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید از طریق ارتباط با کشورهای اروپایی این کیفیت را ارتقاء دهیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: از حدود ٢ میلیون متر مکعب آب که در خوزستان تولید می‌شود حدود ۵٠ درصد آن هدر می‌رود و این باعث شده که آب شرب ما در وضعیت مناسبی نباشد.
حقیقی پور با اشاره به اصلاح و بازسازی هزار کیلومتر شبکه آب و توسعه سیستم جمع‌آوری فاضلاب گفت: ما در زمینه تولید و توزیع آب به شدت به دنبال این هستیم وضعیت خودمان را بهبود ببخشیم و با همین هدف ظرف مدت دو سال اخیر هزار کیلومتر اصلاح شبکه آب، اصلاح و توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در خوزستان کار اجرایی انجام شده است.
مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به وضعیت فاضلاب در خوزستان گفت: در بحث فاضلاب ۵٠٠ میلیون متر مکعب فاضلاب خام و تصفیه‌نشده وارد منابع آبی می‌کنیم که از لحاظ شاخص‌های زیست محیطی و مسائل بهداشتی نیازمند آن هستیم که در زمینه فاضلاب اقدامات جدی آغاز کنیم.
حقیقی پور به اقدامات فوری در زمینه آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: خوزستان به شدت نیازمند کار جدید در زمینه آب و تاسیسات تولید، توزیع آب و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب است که ما باید این اقدامات را با فوریت انجام دهیم.
رئیس هیئت مدیره آب و فاضلاب خوزستان از اجرای طرح فاضلاب شهر مسجدسلیمان خبر داد و عنوان کرد: توسعه و جمع‌آوری شبکه فاضلاب شهر مسجدسلیمان در حال حاضر در مرحله مناقصه است که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند.
حقیقی پور اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز واقع در چنیبیه و ۵ تصفیه‌خانه در شهرهای سوسنگرد، هویزه، چمران، شوشتر و دزفول وجود دارد که شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب می‌توانند از این تصفیه‌خانه‌ها بازدید کنند و ما آماده همکاری با این شرکت‌ها در جهت ارتقاء و نوسازی این تصفیه‌خانه‌ها هستیم.
رئیس هیئت مدیره آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اولویت‌های مهم وزیر نیرو در خوزستان خاطرنشان کرد: ارتقاء و توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون از مهمترین اولویت‌های وزیر نیرو در استان خوزستان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.