×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رکورد زنی مصرف برق در خوزستان ادامه دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه روند مصرف برق در استان همچنان در مدار افزایش است، افزود: در یکشنبه هفته جاری رشد هزار و ۱۱۷  مگاواتی را تجربه و برای دومین بار در خرداد ماه امسال از رکورد پیک سال گذشته عبور کرده ایم.

 محمود دشت بزرگ اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته با مصرف هشت هزار و ۲۷ مگاوات رشد ۱۳.۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل رخ داده است.
وی بیان کرد: این رشد مصرف که عددی قابل تامل است رکورد پیک هفت هزار ۹۵۱ مگاوات هفته قبل را نیز شکسته است
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان عنوان کرد: پیک بار در سال های ۹۴ تا ۹۷ در ماه های تیر و مرداد رخ داده بود ولی امسال به دلیل گرمای هوا و رشد مصرف، تاکنون ۲ بار در خرداد ماه اتفاق افتاده است.
دشت بزرگ با ابراز نگرانی نسبت به رشد قابل توجه مصرف برق، تاکید کرد: اگر مصرف برق بر همین مدار ادامه داشته باشد پرباری برای شبکه خطراتی خواهد داشت و ممکن است بعضی از تجهیزات دچار مشکل شوند و نیاز به جایگزینی یا تعمیر داشته باشند.
وی تصریح کرد: مدیریت مصرف به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای استفاده صحیح از وسایل برقی مورد نیاز به خصوص در ساعت های اوج مصرف ( ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان پایداری و مدیریت شبکه را یک مقوله مشارکتی با همکاری مصرف کنندگان توصیف کرد و گفت: مصرف کننده ها نقش اصلی را در مدیریت شبکه بر عهده دارند و از آنها می خواهیم در پایداری شبکه برق حتی با خاموش کردن یک لامپ غیر ضروری سهیم باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.