×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لاریجانی ابقا شد‎؛ مطهری از هیئت رئیسه رفت

بنا به این گزارش از بین آقایان لاریجانی، عارف و ابطحی رای گیری انجام شد که از ۲۷۴ رای ماخوذه آقای لاریجانی  با بیشترین رای همچنان رئیس مجلس باقی ماند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، با ۱۵۵ رای از ۲۷۴ رای ماخوذه دکتر علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در چهارمین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

گفتنی است محمدرضا عارف  که از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس بود نیز موفق به اخذ ۱۰۵ رای شد و سید محمد جواد ابطحی نیز ۹ رأی را از مجموع آرای اخذ شده کسب کرد.

همچنین آرای باطله ۵ رأی بوده است.

مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری برکرسی نواب رئیس مجلس تکیه زدند. در جریان انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان، علی مطهری، عبدالرضا مصری و محمدحسین فرهنگی از سوی هیئت رئیسه فعلی به عنوان نامزد‌های نائب رئیس مجلس معرفی شدند. پس از اخذ رای و با کسب اکثریت نسبی آراء مسعود پزشکیان به عنوان نائب رئیس اول و عبدالرضا مصری به عنوان نائب رئیس دوم از سوی نمایندگان مجلس انتخاب شدند.
مسعود پزشکیان، با کسب ۱۴۸ رأی موافق و عبدالرضا مصری با کسب ۱۴۳ رأی موافق از مجموع ۲۸۰ رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه مجلس در چهارمین سال مجلس دهم انتخاب شدند. علی مطهری با ۱۲۸ رأی و محمدحسین فرهنگی با ۱۲۱ رأی دیگر کاندیدا‌های نواب رئیس مجلس شورای اسلامی بودند. مسعود پزشکیان و علی مطهری نامزد‌های فراکسیون امید و عبدالرضا مصری و محمدحسین فرهنگی نیز نامزد‌های فراکسیون نمایندگان ولایی برای جایگاه نائب رئیسی مجلس بودند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدعلی وکیلی، علی اصغر یوسف نژد، اکبر رنجبر زاده، احمد امیرآبادی فراهانی و علیرضا رحیمی به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس ابقا شدند.
در جریان انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ۶ دبیر از میان ۱۵ نامزد انتخاب شدند.
بر این اساس؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۶۰ رای، محمدعلی وکیلی با ۱۵۳ رای، علی اصغر یوسف نژد با ۱۵۱ رای، اکبر رنجبر زاده با ۱۳۸ رای، احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۳۲ رای و علیرضا رحیمی با ۱۲۶ رای از مجموع ۲۷۷ رای اخذ شده بار دیگر در ترکیب هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند و بر ۶ کرسی دبیری تکیه زدند.
فراکسیون نمایندگان ولایی و فراکسیون امید مجلس هرکدام سه کرسی از ۶ کرسی دبیری را از آن خود کردند.
به این ترتیب غلامرضا کاتب، سمیه محمودی، رسول خضری، بهروز بنیادی، فاطمه سعیدی، رضا کریمی، عباس گودرزی، محمدرضا صباغیان و محمدعلی پورمختار دیگر کاندیدا‌های جایگاه دبیری از ورود به ترکیب هیئت رئیسه مجلس باز ماندند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.