×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نیاز مبرم لایروبی رودخانه‌ها و پایین‌دست سدها در خوزستان

قاسم ساعدی  در نشست تخصصی واکاوی سیلاب ۹۷-۹۸ که امروز۲۱ خردادماه در اهواز برگزار شد، گفت:در خوزستان پایین دست سدها و لایروبی رودخانه و انهار فراموش شده‌اند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی  افزود :  عملکرد سدها فقط در سازه و رهاسازی آب خلاصه نمی‌شود، بلکه باید برای پایین دست و بالادست سدها نیز این مسایل تعریف و اهدافی برای آن‌ها در نظر گرفته ‌شود تا در شرایط مختلف برای آن بخش‌ها مشکلی به وجود نیاید.

وی   با اشاره به اینکه نباید سدی ساخته و پایین دست آن رها شود، گفت: این مساله برای مردم استان مشکل ساز شده و این مشکلات را با وقوع سیلاب امسال شاهد بودیم.

ساعدی با بیان اینکه باید پایین دست سدها را جدی بگیریم، گفت: هرچند که این موضوع باید از زمان ساخت سدها مدنظر قرار می‌گرفت اما اکنون نیز باید به این مساله توجه شود.

وی عنوان کرد: امروز داروندار مردم از بین رفته و اگر بی تدبیری در مساله سیلاب رخ داده است باید مقصران مشخص و سهم خطای هر دستگاه تعیین شود.

ساعدی ادامه داد: انتظار داریم تا عوامل انسانی و غیر انسانی موثر در سیلاب خوزستان جدا از مسایل سیاسی مشخص شود.

ساعدی خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر دایک مرزی تالاب هورالعظیم بسته شود تا آب موجود از این تالاب خارج نشود و زمین‌های این تالاب همچنان مرطوب بمانند.

وی درپایان گفت : از همه مردم، مسولان استان و نیروهای ستادی و اجرایی استان و کشور که در طول سیلاب خوزستان را رها نکردند تشکر می‌کنم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.