×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

وزارت نیرو باید پاسخگوی مرگ کودک پنج ساله دهدزی باشد

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: وزارت نیرو باید در جریان حادثه مرگ کودک پنج ساله اهل روستای ابوالخیر سادات حسینی بخش دهدز پاسخگو باشد.

هدایت الله خادمی در این خصوص اظهار داشت: در پایان دولت هشتم، پروژه سد کارون ۳ بدون اینکه وضعیت روستاهای اطراف آن مشخص شود به بهره برداری رسید.

وی افزود: طبق برآوردهای مسئولان وقت، خیلی از نقاط مانند پل شالو قرار نبود زیر آب برود، حالا یا در پیش‌بینی خود دچار اشتباه شدند یا به مردم دروغ گفتند که این پل و چندین روستا و آثار تاریخی آنها مانند باجول زیر آب رفتند و ارتباط چندین روستا با سمت دیگر دریاچه قطع شد، روستای میراحمد با بحران رانش زمین روبرو شد و هر لحظه امکان غرق شدن آن وجود دارد و فکری به حال آنها انجام نشد.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نمایندگان سابق مجلس در حوزه ایذه و باغملک برای افتتاح این سد اذعان کرد: نمایندگان تا قبل از تعیین, تکلیف و حل مشکلات عدیده ناشی از آبگیری سد این منطقه نباید اجازه افتتاح آن را می‌دادند، چندین روستای ما زیر آب رفت و خسارت غیر قابل جبرانی به ما وارد شد اما کسی پاسخگوی آن نیست.

وی با تاکید بر ناقص و نا ایمن بودن ترابری دریایی در دریاچه سد کارون سه اظهار داشت: بعد از آبگیری این سد، بارج‌هایی برای رفت و آمد مردم به پشت دریاچه کارون ۳ آورده شد که مشخص نیست چه کسی کارفرما و پیمانکار آنها است. این ناوگان مشکلات زیادی از جمله عدم زمان‌بندی صحیح رفت و آمد و عدم پرداخت حقوق پرسنل را ایجاد کرده‌ و موجب نارضایتی مردم شده‌اند.

خادمی افزود: بارج‌های معیوب همچنان روی کارون سه حرکت می‌کنند در حالیکه با هزینه تعمیر و نگهداری و سایر هزینه‌های این بارج‌ها می‌توانستند چندین پل برای این منطقه احداث کنند.

وی با تاکید بر اینکه فشار زیادی برای تکمیل پل سه بلوطک آورده‌ شد،گفت: ساخت این پل کابلی در مراحل نهایی قراردارد و با نصب گاردریل و چند کار جزیی دیگر تردد روی آن امکان پذیر می‌شود.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر نیرو بابت عزل ‌و نصب‌های بی‌دلیل و بدون فایده در بدنه وزارت متبوع گفت: این افراد که در وزارت نیرو سمت گرفته‌اند نه جرأت تصمیم‌گیری دارند و نه توانایی کار؛ مشخص نیست به چه دلیل به کار گرفته شده‌اند، به همین دلیل از وزیر نیرو طرح سئوال کردم و به دنبال این هستم که در صحن علنی حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات باشند.

وی مسئولیت کسانی که در سد کارون سه دچار حادثه شده‌اند و به کام مرگ رفته‌اند را متوجه وزارت نیرو دانست و گفت: وزارت نیرو باید در رابطه با مرگ کودک پنج ساله که به دلیل تأخیر بارج و خراب شدن آن در میان آب و از دست رفتن زمان حیاتی برای نجات وی، پاسخگوی خانواده آن مرحوم و افکار عمومی مردم ایذه و باغملک باشد.

بنا به این گزارش روز گذشته یک کودک پنج ساله اهل روستای ابوالخیر سادات حسینی بخش دهدز، پس از مراجعه به درمانگاه این منطقه به دلیل تشنج به دهدز اعزام می‌شود که طبق گفته حاضران، تاخیر در حرکت بارج حامل وی در دریاچه کارون ۳ و در ادامه خرابی آن، موجب از دست رفتن زمان حیاتی برای نجات وی شد و این کودک بی‌گناه در عین محرومیت و مظلومیت جان خود را از دست داد.

تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.