×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برنامه زمانبندی حرکت ریل باس شهری در اهواز اعلام شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز برنامه زمانبندی حرکت اتوبوس ریلی (ریل باس) شهری را اعلام کرد و گفت: این ریل باس با ظرفیت حدود ۳۶۰ نفر در مسیرهای پرتردد شهری اهواز کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهد.

محمود لویمی در این خصوص اظهار داشت  : حرکت این اتوبوس ریلی در مرحله نخست به صورت رفت و برگشت از ایستگاه‌های اصلی قدس، اهواز، کارون و ۶ ایستگاه دیگر انجام می‌شود و پس از آن با ایجاد توقفگاه‌هایی در مسیر، شرایط برای سوار و پیاده شدن مسافران فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اهواز از نخستین شهرهای ایران در زمینه استفاده از اتوبوس ریلی است افزود :  اتوبوس ریلی یکی از وسایل نقلیه ایمن، ارزان و سریع در حمل و نقل شهری است که موفقیت آن منوط به استقبال شهروندان از این طرح است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز  ادامه داد : اتوبوس ریلی می‌تواند درصد خوبی از سفرهای درون شهری را پوشش دهد و پتانسیل خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه حرکت رسمی اتوبوس ریلی (ریل باس) به زودی آغاز می‌شود، گفت : طبق اعلام اداره کل راه آهن جنوب برنامه زمانبندی حرکت اتوبوس ریلی در ایستگاه قدس (پردیس) ۷:۳۰، ۹:۳۰، ۱۱:۳۰، ۱۵:۰۰ و ۱۷:۴۵ است که در مسیر، ایستگاه‌های مسیر دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، کوی علوی، راهنمایی و رانندگی (نهضت آباد) و اهواز (امانیه) را نیز پوشش می‌دهد.

لویمی افزود: ساعات حرکت از ایستگاه اهواز (امانیه) ۸:۰۰، ۹:۵۵، ۱۵:۲۰، ۱۸:۰۵ است که ایستگاه‌های در مسیر شامل ایستگاه موحدیان (کیانپارس)، علی بن مهزیار  و کارون (یوسفی) را نیز در برمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین ساعات حرکت از ایستگاه کارون(یوسفی) ۸:۳۰، ۱۰:۲۵، ۱۶:۵۵، ۱۷:۰۰، ۱۸:۲۵ است که ایستگاه‌های علی بن مهزیار، موحدیان(کیانپارس) و اهواز (امانیه) جزو ایستگاه‌های در مسیر حرکت هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: ساعات حرکت از ایستگاه اهواز (امانیه) ۸:۵۰، ۱۰:۴۵، ۱۴:۰۰، ۱۷:۲۰ و ۱۸:۴۵ است که ایستگاه‌های راهنمایی و رانندگی (نهضت آباد)، کوی علوی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و ایستگاه قدس(پردیس) که در مسیر قرار دارند را پوشش می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.