×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دستور قطع برق ادارات پرمصرف تصمیم درست و عاقلانه است

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: مدیریت، استفاده درست و منطقی از انرژی ربطی به میزان تولید ندارد درواقع حتی درصورت داشتن تولید مازاد، مصارف باید منطقی باشند، بنابراین دستور قطع برق ادارات پرمصرف تصمیم درست و عاقلانه است.

علی گلمرادی  با اشاره دستور  وزیر کشور مبنی بر قطع برق دستگاه‌ها و مؤسساتی که دمای مناسب را روی سامانه‌های سرمایشی خود تنظیم نکنند، گفت: اگرچه دولت موظف است آسایش و رفاه مردم، کارمندان و نیروهای خود را در گرمای شدید فصل تابستان فراهم کند اما به‌یقین صرف‌جویی و جلوگیری از مصارف بی‌رویه نیز ضروری است.

حتی درصورت داشتن تولید مازاد مصارف باید منطقی باشند

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان مجلس شورای اسلامی ادامه داد : مدیریت، استفاده درست و منطقی از انرژی ربطی به میزان تولید ندارد درواقع حتی درصورت داشتن تولید مازاد، مصارف باید منطقی باشند اما متاسفانه طبق یک فرهنگ غلط افراد متناسب با درآمد یا اطلاع از وضعیت تولید هزینه و مصرف می‌کنند درحالی که این مصرف مازاد بر نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه درصورت مصرف درست انرژی می‌توان مازاد تولید و مصرف را صادر و به ارزش‌افزوده تبدیل کرد، افزود: بخش قابل‌توجهی از ادارات و سازمان‌های کشور دولتی هستند و در این ادارات مصرف‌گرایی به شدت دیده می‌شود و از آنجا که کارکنان و مدیران ادارات هزینه انرژی را از جیب خود پرداخت نمی‌کنند نسبت به نحوه مصرف انرژی بی‌تفاوت هستند.

استفاده از اهرم‌های تذکر، برخورد و توبیخ در کنار نظارت درصورت نیاز

گلمرادی با قدردانی از دستور وزیر کشور مبنی بر نظارت بر نحوه مصرف انرژی در ادارات، اضافه کرد: مسئولان ناظر باید علاوه بر نظارت درصورت نیاز از اهرم‌های تذکر، برخورد و توبیخ نیز استفاده کنند چراکه آب، برق و گاز سرمایه‌های ملی هستند که برای تولید آن‌ها هزینه‌های بسیاری شده است.

قطع برق ادارات پرمصرف تصمیم درست و عاقلانه است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ضعف در نظارت یکی از مشکلات اساسی در شرایط کنونی کشور است،  اظهار کرد: قطع برق دستگاه‌ها و مؤسساتی که دمای ۲۵درجه سانتی‌گراد را روی سامانه‌های سرمایشی خود تنظیم نکنند، از ساعت ۱۳ ظهر تصمیم درست و عاقلانه است که مدیران اجرایی باید آن را به درستی اجرا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.