×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لاکچری زندگی کردن برخی مسولان باید رصد شود

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شفافیت وجود داشته باشد اختلاف طبقاتی که مد نظر امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری است،کمتر می شود.

هدایت الله خادمی  با تاکید بر لزوم شفافیت در مسائل مالی مسئولان، گفت: اولاً همیشه باید گردش مالی در کشور معلوم باشد،گردش مالی کسانی که حقوق می گیرند و هرگونه درآمدی دارند برای بحث مالیاتی و موضوعات دیگر،باید معلوم شود؛ در همه کشورهای دنیا هم این اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در کشورهای اروپایی بسیاری از موضوعات مالی رصد می‌شود ،همه افراد خودشان را آماده این موضوع کرده اند و می دانند در سفر به کشورهای اروپایی ، دیدم که همه موضوعات مالی رصد می‌شود، اینکه اندازه درآمد افراد چقدر است و باید بنا بر درآمدها مالیات بدهند؛ اما در کشور ما متاسفانه اینطور نیست ؛ فرار مالیاتی و برخی سواستفاده های مالی زیاد است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به سامانه ثبت و ضبط اموال مسئولان، مطرح کرد: آقای رئیسی موضوع سامانه اموال مدیران را مطرح کردند که  امیدواریم در عمل این اتفاق بیفتد؛ چراکه در این ۴۰ سال گذشته چندین بار از مسئولین شنیده شد که “از کجا آورده ای” را باید مشخص کنیم، ولی هنوز اجرایی نشده است.

خادمی افزود: اگر بخواهیم توسعه پیدا کنیم، باید این رصدها وجود داشته باشد نه به صورت شعاری مطرح شود، بلکه باید به صورت یک سیستم روتین واقعی همیشه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی درباره شفافیت دریافتی های مدیران، ادامه داد: مجلس مصوباتی داشته و قوانین را مصوب کرده است، اجرای آن برعهده قوه قضاییه و دیگر سازمان ها است و مجلس نظارت موثری نمی تواند در این موضوع داشته باشد.

شفافیت مالی مسئولین به سلامت نظام اداری کشور منجر می‌شود

خادمی با بیان اینکه شفافیت مالی مسئولین به سلامت نظام اداری کشور منجر می‌شود،گفت: شفافیت بسیار مهم است اگر شفافیت منابع مالی مشخص شود،فساد اقتصادی هم کمتر می شود؛ به عنوان مثال یعنی من می دانم که  چقدر درآمد دارم و نمی‌توانم آن را پنهان بکنم و از مالیات نمی توانم  فرارکنم؛ باید سود ،مالیات و عوارض پرداخت کنم و درآمدی برای کشور ایجاد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر موقعیت و شرایط  برای فساد اقتصادی کمتر می شود؛ چرا که می دانند که رصد می شوند. مثلا  در کشور ما برخی از کسانی که کارمند هستند و سرمایه های عظیم به دست آوردند؛ این سرمایه عظیم به جز رانت از کانال دیگری نمی توانند وجود داشته باشند؛ چراکه یک حقوق بگیر ، از زمانی که حقوق گرفته، آن دریافتی ها را حتی تا ۱۰ برابر هم حساب کنیم و حتی ارث پدری هم داشته باشد باز هم این مقدار نمی شود.

زندگی های لاکچری به جز رانت از چه راه دیگری میسر می شود؟

عضوکمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: در بعضی افراد رسیدن به این همه کاخ ها و فرستادن فرزندانشان به خارج برای تحصیل و زندگی و یا به قول امروزی ها زندگی لاکچری به غیر از رانت از چه راه دیگری می شود؟ شفافیت مالی باعث می‌شود تبعیض از بین برود.

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قانون رسیدگی به دارایی مسئولان در سال ۹۴ تصویب شده ، اما مسکوت مانده بود ، تاکید کرد: اگر شفافیت وجود داشته باشد، موضوع اختلاف طبقاتی که مدنظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است؛ کمتر می‌شود .موضوع کوخ نشینان و کاخ نشینان که سال‌هاست مطرح است، فاصله آنها کمتر می شود و این یکی از راه‌های اصلی است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع شفافیت مالی در کشورهای اروپایی مانندنروژ، فنلاند و دانمارک اجرایی شده است، تصریح کرد: کشورهایی که شفاف سازی می کنند ؛ از نظر مالی سلامت هستند. مسولان در یک فضای شیشه‌ای دیده می شوند و بسیاری از کارهایی که نباید را انجام نمی دهند، وقتی که می‌بینند که بازخورد بدی دارد و رصد می شوند و نتیجه‌اش برخورد موثر با افراد است. این حداقل‌های است که باید در کشور انجام شود.

خانه ملت

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.