×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

موجودی حساب شهید چمران چقدر است؟

 

مهدی چمران در خصوص فضائل شهید چمران گفت : برای آنهایی که قصد جنگ و شهادت دارند، دکتر نمونه بی‌نظیری بود. برای کسانی که می‌خواهند درس بخوانند و دانشمند باشند باز هم دکتر دانشمند فیزیک هسته‌ای در سطح بالا بودند. برای کسانی که در جریان عرفان عملی می‌خواهند حرکت کنند او یک عارف واقعی بود که البته اینها با هم متضاد و این تضادها مثل رنگ و سیاه و سفید است ولی همگی یکجا در این شخص – شهید چمران – شکل گرفته بود.

برادر شهید چمران درباره دارایی‌های شهید چمران خاطر نشان کرد: چند هزار جلد کتاب داشت که اکنون در کتابخانه بنیاد شهید چمران نگهداری و استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ساده زیستی دکتر چمران و بی‌توجهی ایشان به امیال دنیوی تاکید کرد: برادرم وقتی شهید شد واقعا هیچی نداشتند؛ جز یک دست لباس بسیجی و یک قبضه کلاشینکف که در موزه سعد آباد (موزه نظامی آنجا) قرار دارد. البته لباس ایشان توسط همرزمانش به عنوان تبرک تکه تکه شد و تنها دو جیب لباس که داخل آن لوازم شخصی دکتر بود در اختیار من است.

مهدی چمران  درباره دارایی‌های شهید چمران خاطر نشان کرد: چند هزار جلد کتاب داشت که اکنون در کتابخانه بنیاد شهید چمران نگهداری و استفاده می‌شود.
چمران درباره حساب بانکی برادرش هنگام شهادت اظهار داشت: او نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود و ماهی ۷ هزار تومان بابت آن حقوق می‌گرفت، اما چون چند ماهی را در جبهه بود، حسابش دست‌نخورده بود و هنگام شهادت ۳۵ هزار تومان در بانک ملی شعبه پاستور داشت. این پول در حساب بانکی او مانده بود و هنوز هم مانده است و ما گذاشتیم بماند تا درس عبرتی برای خود من و سایر نمایندگان محترم شورای اسلامی باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.