×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

گاو و گوسفندها روی دست دامداران باد کرد

دوران خوش تجارت گوشت به پایان رسید و حالا خبرها حاکی از آن است که گاو و گوسفندهای مازاد روی دست دامداران باد کرده‌اند و  بازار برای آن تقاضایی ندارد. روز گذشته  منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور اعلام کرد که گزارش‌ها و بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد با انباشت ۳۵‌درصدی دام سنگین و ۲۰‌درصدی دام سبک در دامداری‌های کشور روبه‌رو هستیم.  او گفته است که مذاکراتی با وزارت کشاورزی داشته‌اند تا اجازه دهد که دام اضافه صادر شود و دامدارها متضرر نشوند.

سعید سلطانی، رئیس اتحادیه دامداران هم به «شهروند» توضیح می‌دهد که قیمت گوشت که بالا رفت، بسیاری از افراد با مشاغل غیرمرتبط اقدام به پرورش دام کردند و همین موضوع موجب شد که عرضه دام بالا برود. او ادامه می‌دهد: «البته بارش‌های خوب باعث چندقلوزایی دام‌ها شده است و چند عامل دست به دست هم داده است که بازار با عرضه بالای گوشت مواجه شود.» این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قیمت بالای گوشت موجب شده است بسیاری از مشتریان از بازار رویگردان شوند؛ این عوامل حالا قیمت گوشت را تنها اندکی کاهش داده است.

رکوردشکنی گوشت قرمز در‌ سال ٩٧ بارها این کالا را خبرساز کرد. حالا اما خبرها حاکی از آن است که با ممنوعیت صادرات دام، گوشت روی دست بسیاری از دامداران و دلال‌ها باد کرده است.

حالا با انباشت دام و عرضه زیاد گوشت قرمز مهمترین سوال مصرف‌کنندگان این است که قیمت‌ها چقدر کاهش خواهد داشت؟  منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با اشاره به کاهش قیمت گوشت قرمز در خرداد و تیر ماه سال جاری علت کاهش قیمت را افزایش تولید دام داخلی عنوان کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت دام سنگین به ‌طور متوسط ۸۰‌هزار تومان و هر کیلوگرم دام سبک ۸۷ تا ۸۸‌هزار تومان در کشور به فروش می‌رسد که نسبت به ماه گذشته کاهش ۳ تا ۴‌هزار تومانی داشته است. سلطانی هم صحه بر این موضوع می‌گذارد و می‌گوید:  «از ابتدای ‌سال جاری  تا کنون با وجود  قیمت گوشت روند نزولی را طی کرده است و احتمال می‌رود از این ارزان‌تر هم بشود؛

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.