×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اعضای تیم های دادرس، سربازان مقابله با آسیب های طبیعی هستند

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: تاب آوری جوامع در برابر حوادث اساس و محور فعالیت های هلال احمر است.

دکتر علی خدادادی در آیین پایانی مرحله استانی هفتمین دوره طرح ملی دادرس در اردوگاه دانش آموزی حمیدیه با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اظهار کرد: ایران کشوری حادثه خیز است و به همین دلیل باید همواره آماده مقابله با خطرات باشیم.

وی افزود: طرح ملی دادرس با همکاری جمعیت هلال‌احمر  و آموزش و پرورش و با هدف آموزش مهارت های امدادی به دانش آموزان و انتقال این آموزه ها از طریق آنها به خانواده ها و جامعه اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: اعضای دادرس با کسب این آموزش ها توانمند می شوند و این توانمندسازی سبب مصونیت زایی جوانان در برابر  مخاطرات و کسب آمادگی برای مقابله با آنها می شود.

دکتر خدادادی ادامه داد: اساس فعالیت های جمعیت هلال‌احمر را تاب آوری تشکیل می دهد که پاسخ دهی، عادی سازی و جذب سه مؤلفه آن هستند و در سیلاب اخیر به طور آشکار شاهد تأثیرگذاری این سه مولفه بودیم.

وی بیان کرد: در بحث پاسخ دهی، رسیدگی به نیازهای سیل زدگان موجب کاهش تالمات روحی و روانی آنها شد و جوانان باید آمادگی لازم را برای پاسخ دهی در حوادث داشته باشند که باعث افزایش تاب آوری می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: وقتی اتفاقی در جامعه رخ می دهد تغییراتی به وجود می آید که نیازمند مداخله است.

دکتر خدادادی گفت: در بحث جذب شاهد کمک های همه نهادها و مردم به سیل زدگان بودیم که باعث کاهش مشکلات سیل زدگان شد.

وی عنوان کرد: با آموزش مهارت های امدادی، اعضای تیم های دادرس به سربازان مقابه با آسیب های طبیعی تبدیل می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آموزش هایی که برای جوانان برنامه ریزی شده آنها را به عنوان سفیران مقابله با آسیب ها تربیت می کند.

دکتر خدادادی گفت: امیدواریم که نوجوانان و جوانان در آینده به عنوان سرمایه های اصلی جامعه مورد توجه قرار گیرند تا از بین رفتن استعداد های آنها جلوگیری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.