×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اندازه‌‎گیری فشار خون ۱۶۸۰۰۰نفر در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از اندازه‌گیری فشار خون نزدیک به ۱۶۸هزار نفر در قالب طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تا روز گذشته خبر داد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده در این خصوص اظهار داشت: فشار خون بیش از ۶۳ درصد از جمعیت ۲۶۶هزار نفری تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تا ساعت ۱۴ روز گذشته کنترل و در سامانه الکترونیکی سلامت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: میزان مشارکت مردم در طرح یادشده تا روز گذشته در آبادان ۵۵درصد ، خرمشهر ۵۹درصد و شادگان ۸۵درصد بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از استقرار ۲۰۰ایستگاه ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت و همچنین ۱۰۰ایستگاه سیار و موقت در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب پزشکان، داروخانه‌ها و اماکن پرتردد گفت و خاطرنشان کرد: از این میزان فشار خون ثبت شده در کشور ۴۰درصد افراد دارای فشار خون طبیعی، ۴۰درصد پیش فشارخونی و بین ۱۵ تا ۲۰درصد دارای فشار خون بالا هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری و در راستای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، بسیج ملی کنترل فشار خون مطرح شد که این طرح از ۱۷ خرداد تا ۱۵تیر برای افراد بالای ۳۰سال، زنان باردار و بیماران کلیوی در سراسر کشور اجرا  می‌شود.

دکتر سلمان‌زاده از فشار خون به عنوان قاتل خاموش یاد کرد و افزود: ۴۰درصد از بیماران فشار خونی از بالا بودن فشار خون اطلاع ندارند و ۴عامل تحرک ناکافی، تغذیه نامناسب(بویژه مصرف بالای نمک) و مصرف دخانیات و الکل را از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری هستند.

وی تصریح کرد: ۸۰درصد این بیماری‌های غیرواگیر با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری هستند و با حذف نمک از سفره تا ۳۰درصد از بیماری فشار خون می‌توان پیشگیری کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به زمان محدود باقیمانده تا پایان طرح کنترل ملی فشار خون از مردم دعوت کرد تا با مراجعه به ایستگاه‌های اندازه‌گیری فشار خون، نسبت به کنترل و ثبت فشار خون خود اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.