×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بهره برداری از طرحها وپروژه های مخابراتی شهرستان دزفول

طی مراسمی در روستای اسلام آباد، پروژه ها وطرحهای مخابراتی شهرستان دزفول با هزینه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بنا به این گزارش طی آیینی باحضور نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات خوزستان، معاون سازمان تنظیم مقررات، مدیر مخابرات منطقه خوزستان، معاون ارتباطات سیارمنطقه، رییس مخابرات دزفول و تنی چند از مسئولین شهری و روستایی در محل مرکز روستایی اسلام آباد، با هزینه ای بالغ بر ۱۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
این طرحها شامل؛ توسعه شبکه تلفن ثابت -۵۵۹۶ شماره تلفن، توسعه دیتا -۵۰۴۴ پورت، توسعه شبکه فیبر نوری -۵۶۵ متر و نوسازی وتوسعه ۳۲ سایت همراه اول و توسعه شبکه ارتباطات در مرکز شهرستان، شهرک صنعتی و روستاهای اسلام آباد، شهیدبهشتی، منتظری، خیبر، انقلاب، قلعه طوق، گاومیر و زاویه مشعلی است.

رحیم فلاح زاده مهمترین اولویت مخابرات منطقه خوزستان در سالجاری اجرا، توسعه فیبر نوری روستاها و توسعه شبکه ارتباطی دیتا و تلفن ثابت و همراه در مکان های مورد نیاز اعلام کرد و گفت؛ با پیگیری نمایندگان استان، از ۱۵۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی در سطح کشور، سهم استان خوزستان ۵۰۰ کیلومتر است که اجرای شبکه فیبر نوری در شهر جدید جندی شاپور دزفول نیز در این راستاست و توسعه صنعت مخابرات و ارتباطات در روستاها، در راستای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب به منظور ایجاد رونق و تولیداقتصادی در این مناطق است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اعلام اینکه برای انجام طرحها وپروژه های ارتباطات سیار، توسعه شبکه فیبرنوری، دیتا و تلفن ثابت در مناطق شهرستان دزفول، بیش از ۱۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال هزینه شده است، گفت؛ راه اندازی وتوسعه شبکه ارتباطی تلفن ثابت و همراه اول در روستای اسلام آباد و مناطق اطراف و استفاده روستاییان از شبکه و اینترنت پرسرعت، بمنظور برخورداری از خدمات دولت الکترونیک، برای تولید و رونق اقتصادی در این مناطق بوده است.
وی همچنین ضمن قدردانی از نماینده شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات، بمنظور بهبود وضعیت شبکه ارتباطی گفت: توسعه فیبرنوری از اولویتهای مخابرات منطقه خوزستان است وی ابراز امیدواری کرد، با اجرای طرحهای مخابراتی، خدمات بیشتری به مناطق روستایی وحاشیه ای ارایه میشود.
در ادامه این مراسم، مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان خوزستان گفت؛ توسعه ارتباطات در قالب طرح uso از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که میتواند کمک شایانی به رونق روستاها باشد.
صالح نساج افزود؛ توسعه ارتباطات در ۹۰ درصد روستاهای کشور در قالب برنامه توسعه ششم بوده است که با پیگیریهای نماینده شهرستان دزفول و تلاش همکاران در مخابرات منطقه خوزستان، بیشترین خدمات ارتباطی ارائه شده به مناطق سردشت و شهیون دزفول بوده است.
پاپی زاده نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم گفت: بزرگترین پروژه مخابراتی جنوب غرب کشور، مربوط به دزفول است که با اجرای این طرحها پوشش ارتباطی ۱۰۰ درصدی در شهرستان دزفول اتفاق خواهد افتاد که با همت مخابرات منطقه خوزستان، میسر خواهد شد.
درپایان این مراسم، پاپی زاده از تلاشهای صورت گرفته به منظور اجرای طرحهای مخابراتی و رفع مشکلات شبکه ارتباطی، از رحیم فلاح زاده مدیر و کارکنان مخابرات منطقه خوزستان به ویژه شهرستان دزفول قدردانی کرد.
گفتنی است روستای اسلام آباد دزفول ۷۵۰ مشترک تلفن ثابت دارد که در تقسیمات جدید کشوری به شهر و نام جدید جندی شاپور تغییر
می یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.