×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تولید بیش از ۳۷ هزار تن شکر در کشت و صنعت حکیم فارابی

با پایان عملیات برداشت نیشکر در شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی از ۸۳۳۲ هکتار سطح قابل برداشت ، بیش از ۳۷ هزار تن شکر خام تولید گردید.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی با اعلام این خبر گفت: متوسط برداشت نیشکر در هر هکتار از مزارع نیشکر کشت و صنعت فارابی ۴۸ تن است

تورج بهادری با اشاره به اینکه بروز خشکسالی و سیل تناژ نیشکر را از ۸۶ تن در هکتار به ۴۸ تن در هکتار کاهش داد افزود: مجموع تنش‌های ناشی از خشکسالی و ترسالی (سیلاب) سبب کاهش ۵۰ درصدی برداشت محصول در واحد سطح شد.

وی علت کاهش تولید شکر در این شرکت را خشکسالی و کمبود آب در تابستان گذشته و بروز ۲ سیل مهیب بهمن ۹۷ و فروردین ۹۸ بیان کرد و افزود: بروز سیلاب پنج هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال به این شرکت خسارت وارده کرده است که هنوز اعتباری برای جبران خسارات وارده پرداخت نشده است. سیل بهمن ماه ۹۷ و فروردین ۹۸ موجب شد که برداشت نیشکر در زمان و موعد خود پایان نیابد و تا اواخر خرداد ادامه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی ادامه دارد: در فروردین ماه امسال و با وجود ورود سیلاب به مزارع نیشکر اما خدمات رسانی به مناطق پیرامونی همچنان در اولویت این شرکت بود و بیش از ۸۰۰ نفر از سیل زدگان روستای دریسیه دارخوین از توابع شادگان در اردوگاه های اضطراری شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اسکان داده شدند.

بهادری ادامه داد: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب، بخشی از خدماتی است که از سوی کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل در مناطق پیرامونی انجام شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت مسئولین و همکاری و تلاش مضاعف همکاران بتوانیم در دو سال آینده کاهش تولید شکر را جبران و به ظرفیت اسمی کارخانه برسیم.

نیشکر نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.