×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خسارت ۱۵ تا ۵۰ درصدی به اماکن و منازل فرسوده در اثر زلزله مسجدسلیمان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اماکن و منازل فرسوده بین ۱۵ تا ۵۰ درصد خسارت دیده اند  چون بخشی از این مکان ها و منازل قدیمی هستند.

 کیامرث حاجی زاده در جلسه  شورای مدیریت بحران خوزستان در مسجدسلیمان اظهار کرد: امروز ساعت ۱۱:۳۰ ظهر زلزله‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر در بخش گلگیر مسجدسلیمان رخ داد که حدفاصل شهرهای هفتکل به مسجدسلیمان و ایذه تا مسجدسلیمان بود.

وی افزود: بلافاصله پس از آگاهی از وقوع زلزله به همه نیروهای امداد و نجات و فرمانداران پنج شهر استان آماده باش داده و ستاد بحران در این مناطق تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: همچنین پس از یک ساعت به همراه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان و رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان با بالگرد عازم محل وقوع زلزله در گلگیر مسجدسلیمان شدیم و از محل حادثه به صورت میدانی بازدید کردیم.

وی ادامه داد: یک نفر براثر شوک وارده ناشی از زلزله سکته قلبی و فوت کرد و در ایذه سه نفر مصدوم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به میزان خسارات وارده به اماکن زلزله زده مسجدسلیمان، یادآور شد: با بازدیدهای میدانی زمینی و هوایی که داشتیم اماکن و منازل فرسوده بین ۱۵ تا ۵۰ درصد آسیب دیدند چون بخشی از این مکان‌ها و منازل در بافت فرسوده قرار دارند و قدیمی هستند.

حاجی زاده گفت: بخش‌های از بیمارستان نفت نیز ریزش کرد که بلافاصله بیماران آن تخلیه شدند و همچنین پنج دستگاه آمبولانس از طرف اورژانس در مرکز بهداشت و درمان گلگیر مستقر شده است.

وی گفت: گروه‌های ارزیاب هلال احمر و بنیاد مسکن رأی بررسی و برآورد میزان خسارات وارده به منطقه اعزام شدند.

حاجی زاده گفت: از همشهریان انتظار داریم همه توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند و به هلال احمر هم گفتیم که چادر توزیع کند.

وی افزود: مشکلی در زیرساخت‌ها نداریم به جز گاز در مسجدسلیمان که الان در حال رفع مشکل هستند و دستور توزیع آب معدنی هم داده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.