×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

در مدرسه حداد عادل دختران باید به محض ورود مقنعه‌شان را بردارند

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مناسبت هفته عفاف و حجاب ، فعالیت های دولت در این بخش را تشریح کرده و گفت: ما قوانین خیلی خوبی بعد از انقلاب وضع کردیم خیلی هایش بهبود پیدا کرده است. اما گاهی اوقات هنوز در اجرا هم سلیقه‌ای بخورد می شود و هم اشکالات و موضوعاتی وجود دارد.

از سوی دیگر ما اعتقاد داریم در بحث حجاب باید ایجابی کار کنیم. اگر اعتقاد به حجاب داریم باید حداکثر فضاهایی که دختران می توانند در آنجا حجابشان را بردارند، فراهم سازیم.

مثلا مدرسه! اگر مدرسه ای دخترانه است باید سعی کنیم، اشراف نداشته باشد و در آنجا بچه ها آزاد باشند. کما اینکه من دیروز با آقای حداد عادل در این موضوع صحبت می کردم و ایشان می گفتند که مدرسه دخترانه ای که زیر نظر مجموعه ایشان است، سال هاست که اشراف ندارد و دختران مکلف هستند که با ورود به مدرسه مقنعه را بردارند. ما هم در این زمینه کاری را با آموزش و پرورزش آغاز کرده ایم که با مطالعه کامل مدارس و تقسیم بندی آنها در ۴ تا ۵ طبقه ، بررسی ها ادامه دارد. گزارش اولیه نیز تهیه شده است. ما با وزارت اموزش و پرورش و سازمان برنامه در رفت و آمد بودیم که ابتدا مدرسه بزرگ را برای این منظور، مهیا و مناسب سازی کنیم .

به نظر می رسد که کشور ما در این طور مباحث باید بیشتر کار کند، یعنی جاهایی که می توانیم فضا را سالم سازی و مناسب سازی کنیم تا دختران حجاب شان را برداند؛ بیشتر مهیا کنیم. جاهایی مثل پارک های بانوان. یکی از سیاست های ما حمایت از پارک های بانوان است و در این زمینه گرفتن اعتبار برای استان ها بخشی از اقدمات ماست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.