×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

صادرات بیش از ۱۷ هزار تن انواع آبزیان در سه ماهه نخست سال از خوزستان

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان از نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی استان بر صادرات حدود هفده هزار تن آبزیان در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

دکتر مصطفی کنارکوهی اضافه کرد: در راستای توسعه صادرات آبزیان استان خوزستان بر بیش از ۱۷ هزار تن انواع آبزیان شامل میگوی تازه و منجمد، انواع ماهی دریایی و پرورشی تازه و منجمد، نظارتهای بهداشتی – قرنطینه ای لازم در سه ماهه نخست سال انجام شد.

دکتر کنارکوهی بیان کرد: مجموعه دامپزشکی استان بر روند صادرات ۱۷ هزار و ۶۸۴ تن انواع آبزی تازه و منجمد نظارت بهداشتی، قرنطینه‌ای داشته که این محصولات پس از نمونه برداری و انجام آزمایش های لازم با صدور مجوزهای دامپزشکی به کشورهای کویت،عراق،امارات و … صادر شده است.

وی اظهار داشت: وظیفه اصلی ما تأمین امنیت غذای مصرفی شهروندان از طریق نظارت و کنترل بر دام و طیور منطقه و مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های پروتئینی و آبزیان است.

کنارکوهی گفت: در زمینه صادرات، اداره کل دامپزشکی استان خوزستان آمادگی لازم را دارد تا با انجام نظارت بهداشتی – قرنطینه‌ای و صدور گواهی بهداشتی ، روند صادرات در راستای تضمین سلامت و کیفیت فرآورده های خام دامی را تامین کند تا شاهد افزایش صادرات انواع محصولات پروتئینی به سایر کشورها باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.