×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

فولاد خوزستان نماد تولید و اشتغال پایدار در استان است

امیرحسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و هیات همراه در دیدار با مدیران ارشد فولاد خوزستان، این شرکت را نماد تولید و اشتغال پایدار در استان برشمرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ارشد این شرکت اظهار داشت: فولاد خوزستان نماد تولید و اشتغال پایدار در استان است؛ براساس وظیفه و علاقه خاطری که نسبت به این شرکت وجود دارد، سعی داریم مشکلات فولاد خوزستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.
وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با در نظر گرفتن فشار اقتصادی ناشی از واردات و برای برطرف شدن موانع پیش روی این شرکت، درکنار فولاد خوزستان است و جهت رفع مشکلات پیش‌قدم خواهد بود.
نظری افزود: شرکت های تولیدی مانند فولاد خوزستان که مواد اولیه را در چرخه بالادست خود تامین می کند و در اشتغال زایی در سطح استان جایگاه ویژه ای دارد، باید فرآیند تولید آن دچار توقف نشود؛ زیرا برای راه‌اندازی مجدد آن و تامین تجهیزات، به حداقل شش ماه زمان نیاز است.
در ادامه این نشست محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان تصریح نمود: شرکت های معدنی بالا دستی در سال های گذشته، تامین کننده کنسانتره فولاد خوزستان بوده‌اند؛ لیکن با راه‌اندازی بخش های گندله سازی در این شرکت، طبیعی است که فروش مواد اولیه در آینده کاهش یابد؛ کاهش تامین مواد اولیه، یک تهدید برای تولید آهن اسفنجی و صنعت فولاد استان به‌شمار می آید؛ این بدان معنی‌ است که اگر فولاد خوزستان در سال های آینده فکری برای تامین مواد اولیه خود ننماید، با سابقه چهل ساله و قابلیت هایی همچون دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به بنادر و موقعیت مناسب جهت صادرات محصولات خود، با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر به وضعیت کنونی شرکت گروه ملی خوب دقت کنیم، درمی‌یابیم که این اتفاق مربوط به امروز و دیروز و سال گذشته نیست، این امر نتیجه عملکرد ۵ سال گذشته در این شرکت است؛ امیدواریم با حمایت سازمان‎ها و نهادهای مربوطه و تلاش کارکنان، تدبیری برای فولاد خوزستان با داشتن بیش از  ۱۱ هزار و ۵۰۰ نیروی کار مستقیم و ۱۰۰ هزار نیرو که بصورت غیر مستقیم با این شرکت در ارتباط هستند، اندیشیده شود که در سال‌های آینده با چنین مشکلی روبرو نشود.
مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان سخنان خود گفت: جهت تامین مواد اولیه در سال گذشته اقدام به تملک ۶۷ درصد از سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد شد و در صدد هستیم سهام معادن دیگر را خریداری نموده و همچنین با تلاش جهت تملک سهام شرکت فولاد اکسین در پایین دست، زنجیره ارزش گروه فولاد خوزستان تکمیل خواهد شد.
گفتنی است در این نشست که ظهر روز سه شنبه ۴ تیرماه ۹۸ در سالن کنفرانس ساختمان مدیریت عامل شرکت برگزار شد، مهران عباس زاده مدیر استراتژی و تعالی سازمانی درباره عملکرد شرکت در سال گذشته، زنجیره ارزش گروه فولاد خوزستان، میزان سرمایه‌گذاری های انجام شده و چشم انداز آتی بر اساس اهداف مشخص شده و برنامه عملیاتی توسعه، توضیحاتی را بیان نمود.
در پایان این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و هیات همراه با راهنمایی محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت فولاد خوزستان، از بخش‌های صنعتی شرکت بازدید میدانی داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.