×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

هشدار دامپزشکی خوزستان در مورد «تب کریمه کنگو»

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت:‌ افرادی که به‌نوعی به دام و یا محصولات و فرآورده‌های گوشتی آن در کشتارگاه‌ها سر و کار دارند باید علائم اولیه بیماری “تب کنگو” را جدی بگیرند.

دکتر مصطفی کنارکوهی درباره بیماری خون‌ریزی‌دهنده تب کریمه کنگو بیان داشت:‌ این بیماری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که معمولاً همه‌ساله با شروع فصول گرم سال و همزمان با آغاز فعالیت کنه‌ها بر روی پوست دام‌، شیوع پیدا می‌کند.
کنارکوهی جدی گرفتن برخی علائم و نکات بهداشتی را توسط افراد مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ تب کنگو در حیوانات تلفاتی ایجاد نمی‌کند اما افرادی که به نوعی به دام و یا محصولات و فرآورده‌های گوشتی آن در کشتارگاه‌ها سر و کار دارند باید علائم اولیه این بیماری را جدی بگیرند.
وی کشتار دام خارج از مراکزی که زیر نظر دامپزشکی استان قرار دارند را مورد تأیید ندانست و تصریح کرد:‌ یقیناً ذبح دام آن‌هم بدون انجام مراحل بهداشتی و بازرسی در قبل،‌ حین و پس از کشتار، مخاطرات بسیار زیادی را برای افراد به همراه دارد.
مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان عنوان کرد: : سم و سم پاش های مورد نیاز برای ضدعفونی کردن محل های نگهداری دام در نقاط مختلف خوزستان بین شبکه های دامپزشکی در شهرستان ها خریداری و توزیع شده است.
وی ازدامداران خواست با سم پاشی و ضدعفونی منظم محل نگداری دام ها برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو مشارکت داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به سرعت کارشناسان شبکه دامپزشکی را در جریان قرار دهند.
کنارکوهی همچنین از مردم خواست گوشت قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند و توجه داشته باشند لاشه باید برچسب که بیان کننده شناسنامه و تضمین سلامت گوشت است را داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.