×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۲۸ حلقه چاه های نفت و گاز در سه ماه نخست سال حفر و تکمیل شد

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل ۲۸ حلقه چاه های نفت و گاز در سه ماه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

بنا به این گزارش  محمد آل خمیس در تشریح عملکرد این معاونت در مدت پیش گفته اظهار کرد: از این تعداد چاه ۱۳ حلقه توسعه ای / توصیفی و ۱۵ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی افزود: ۱۹ حلقه از شمار این چاه ها در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دو حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، دو حلقه در شرکت نفت فلات قاره، دو حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت و سه حلقه در قالب پروژه ای حفاری و پس از تکمیل در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفته است.

آل خمیس با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴ دستگاه حفاری در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه در مجموع افزون بر ۳۶ هزار و ۹۶۰ متر حفاری چاه ها به ثبت رسید.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری مقدمات آغاز عملیات چند پروژه جدید حفاری که از سوی شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی و مهندسی و توسعه نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از طریق مناقصه به این شرکت واگذار شده است صورت گرفت و این پروژه ها در مراحل آغاز کارهای اجرایی قرار دارد.

وی افزود: همچنین در راستای سیاست های مدیریت ارشد شرکت در خصوص ایجاد ساختار منسجم عملیاتی و افزایش کارآیی و پشتیبانی مطلوب تر ، مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۴ که ۱۶ دستگاه حفاری خشکی سنگین و یک دستگاه حفاری فوق سنگین در اختیار داشت حذف و دکل های تحت سرپرستی آن در مدیریت های عملیات حفاری یک تا سه ادغام شد.

آل خمیس یادآور شد: ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر دارای ۷۲ دستگاه حفاری ملکی شامل ۶۹ دکل خشکی و سه دکل دریایی می باشد و این شرکت توان ارایه عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و مهندسی را در هر موقعیت عملیاتی دارا می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.