×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۹۱ درصد از درآمدهای خوزستان از مالیات استحصال می‌شود

مدیران کل و معاونین دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان  با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان دیدار کردند.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در این دیدار اظهار کرد: مجموعه وزارت اقتصاد وزارتخانه بزرگ کشور است که زیر مجموعه متنوعی دارد و فعالیت‌های بسیاری نیز انجام می‌دهند این وزارتخانه رسالت های مختلفی در حوزه کاری خود دارد و نقش این وزارت به عنوان ابر وزارتخانه خیلی مهم است.

محسن کاویانی افزود: با توجه به این که امروز روز مالیات است و بین ۸۹ تا ۹۱ درصد درآمدهای استان از مالیات خوزستان استحصال می‌شود. درآمدهای استان در سال ۱۳۹۸، ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که اداره مالیاتی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را باید به صورت استانی وصول کند.

کاویانی عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد نفت و ۶۰ درصد گاز، بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه و ظرفیت های آبی و نیشکر نیز هست که نباید چنین استانی اینقدر محروم باشد. امیدواریم بتوانیم به سهم خود در اقتصاد استان ایفای نقش خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تبریک میلاد امام رضا(ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: فشار مضاعفی بر دوش شما مردان اقتصادی است، زحمات ارزشمند در برهه چالش های انقلاب کشیده می شود.

سیدعبدالنبی موسوی فرد افزود: دشمن به این کشور امیدوار است بر روی جنگ اقتصادی برنامه ریزی کرده تا انقلاب را به زانو در بیاورد مجموعه دستگاه های اقتصادی نسبت به فرامین مقام معظم رهبری توجه داشته باشند در هر جنگی، فرمانده خوب تاثیرگذار است.

موسوی فرد گفت: جنگ، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ ‌اقتصادی است؛ خوزستان از منابع و ذخایر بی بدیل بهره مند است. همه ظرفیت‌ها در اختیار استان است ولی زیبنده خوزستان نیست که مردم این همه مشکلات و مطالبات محقق نشده داشته باشند.

نماینده ولی فقیه خوزستان اظهار کرد: بخش عمده ای از دلایل آسیب های اجتماعی مثل بزهکاری، سرقت و طلاق مترتب بر اشتغال است. نگاه فرهنگی بر جامعه اشتغال پشت میزی است تا بتوانند شغل پایداری برای تامین زندگی داشته باشند ولی ایرادی که بر ما وارد است این است که شرایط اشتغال پایدار را فراهم نکردیم چون باید به سمت مشاغل خانگی و خدماتی حرکت کنند البته این مستلزم ارائه تسهیلات بانکی و اطمینان بخشی بازار کار است.

حجت الاسلام موسوی فرد عنوان کرد: برخی از مردم نسبت به حرف مسئولان و مدیران برای حل مشکلات بی اعتماد هستند. جوانان این اطمینان خاطر را ندارند که اشتغالزایی غیر دولتی از جمله مشاغل خانگی و کشاورزی بازار کار دارد. باید این اطمینان را به جوانان بدهیم که بانک ها پشتوانه اقتصادی باشند. اگر اشتغال پایدار ایجاد شود، آمار جرائم خصوصا سرقت نیز کاهش پیدا می کند.

موسوی فرد در ادامه افزود: سابقا فکر می کردیم که فقط خرمشهر محروم است ولی بخش هایی از اهواز که تنها ۱۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارند از آب و فاضلاب درستی برخوردار نیستند. بیش از ۳۰۰ نقطه در اهواز تلاقی آب و فاضلاب دارند هفته ها در این شهر آب قطع و در خیابان ها جلبک های بسیاری تجمیع شده که امراض بسیاری خصوصا پوستی به دنبال دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.