×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شهری که فقط رؤیا می بیند

نوشته:  دکتر فاضل خمیسی 

باید خوابید تا خواب دید ، و باید خوشخیال شد تا رؤیا به  سراغمان آید!
 قبل از همه شروع کردیم اما عقب تر از همه ایم ، فرودگاه و جاده و پارک و شاخص های عمرانی مان حتی در زمان جنگ هم از بسیاری از کلان شهرها  سرتر بودند ، اما واقعاً چی شد که حالا حسرت شهرهایی را باید بخوریم که در گذشته در برابر اهواز ، روستای بزرگی بیش نبودند!
نه بخیلیم ، نه چشم تنگ !
اما وقتی مراکز استان ها را می بینیم  که چگونه آبادی و ترقی از سر و رویشان می بارد  و  اهوازمان اینچنین  خسته و مفلوک فقط به چند المان  و نماد ساختگی معرفی میشود دلمان میگیرد .
 وقتی متروها را با آن ایستگاه های شیک و زیبا میبینیم و  متروکشهرمان موجب تهوع زمان و تاریخ شده احساس شرمندگی میکنیم. این موضوع تا آنجا پیش می‌رود که گفته میشود واگن های خریداری شده ی متروی خیال بدلیل عدم راه اندازی زنگ زده و در حال پوسیدگی اند،
 گویا در  برابر  درماندگی این شهر هیچکس مقصر نیست ،
 البته در شهری که مسئولانش سببی و نسبی بصورت شجره نامه به هم وصلند طبیعی است که گربه های شهر مقصر اصلی گرفتگی فاضلابند !!
 نگاهی به سال تأسیس فرودگاههای کشور
نشان میدهد فرودگاه اهواز  قدمت و شکوهی بسیار بیشتر از سایر فرودگاههای بجز مهرآباد تهران داشته در صورتیکه در حال حاضر با مقایسه ،با فرودگاههای اصفهان ، مشهد ، تبریز، شیراز و … پی میبریم که چقدر این فرودگاه  از قافله عقب مانده  و نسبت به فرودگاههای مذکور غیر قابل مقایسه است.
هیچ کلان شهری نداریم که بزرگترین رودخانه کشور از وسط آن بگذرد ، اما ما این نغمت خدادادی و نه انسان ساخت را بدلیل بی تدبیری و  بی برنامه گی به برزگترین مجرای فاضلاب کشور مبدل ساخته ایم…
 امروز شهرمان فقط در رویأی گذشته یا در خیال آینده سیر میکند و گویا قرار نیست اتفاق بزرگی در زمان بیداریش رخ دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.